Morö Backe hälsocentral

Höjdgatan 14, 931 51 Skellefteå

Visa på kartaVägbeskrivning

Telefonnummer
Telefontider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag08.00–16.30återuppringning
Tisdag08.00–16.30återuppringning
Onsdag08.00–16.30återuppringning
Torsdag08.00–16.30återuppringning
Fredag08.00–16.30återuppringning
LördagStängt
SöndagStängt
Växeltelefon

Öppettider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag08.00–17.00helgfri vardag
Måndag12.00–13.00lunch
Tisdag08.00–17.00helgfri vardag
Tisdag12.00–13.00lunch
Onsdag08.00–17.00helgfri vardag
Onsdag12.00–13.00lunch
Torsdag08.00–17.00helgfri vardag
Torsdag12.00–13.00lunch
Fredag08.00–17.00helgfri vardag
Fredag12.00–13.00lunch
LördagStängt
SöndagStängt

Besöksadress:
Höjdgatan 14, 931 51 Skellefteå
Län, kommun:
Västerbottens län, Skellefteå
Postadress:
Höjdgatan 14, 931 51 Skellefteå

Publicerad: 2024-05-20

Kom ihåg att förnya dina recept eller beställa förbrukningsvaror i god tid. Du kan göra det genom att logga in på 1177.se och använda våra e-tjänster. Du kan också ringa oss.

Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil.


Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig.


Alla landstingets hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken Så väljer du mottagning.


Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177.


Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.

Driftsform: Region

Välkommen till oss! Här har vi följande utbud. Kontakta oss gärna på webben, logga in i våra e-tjänster eller ring något av våra telefonnummer.

  • För att komma i kontakt med arbetsterapeut ska du ringa 090-785 91 15 (återuppringning) och knappval 4

  • Om du har astma, allergi eller kronisk obstruktiv lungsjukdom, KOL kan du få hjälp och stöd hos vår astmasköterska.

    För rådgivning och bedömning ring 090-785 91 15 (återuppringning)
    Du kan också logga in i våra e-tjänster

  • Alla barn mellan 0–6 år erbjuds ett basprogram där hälsoundersökningar och kostnadsfria vaccinationer ingår.

    BVC-sköterska når du på 090-785 91 15 (mottagningens återuppringningssystem) eller Du kan också logga in i våra e-tjänster

     

  • För närvarande saknar hälsocentralen diabetessköterska.

    För rådgivning och bedömning ring 090-785 91 15 (återuppringning)
    Du kan också logga in i våra e-tjänster

  • Primärvårdens dietister inom Region Västerbotten utreder och ger kostbehandling vid olika sjukdomar och besvär. De ansvarar för dietistverksamheten på alla länets hälsocentraler och sjukstugor. 

    Här finns kontaktinformation till Primärvårdsdietister Västerbotten. 

  • Till våra distriktssköterskor kan du vända dig för att få råd, bedömning och behandling.

    För rådgivning och bedömning ring 090-785 91 15 (återuppringning)
    Du kan också logga in i våra e-tjänster

  • För närvarande har vi på Morö Backe hälsocentral en bemanningssituation
    som gör att vi inte kan erbjuda hälsoundersökningar till alla som fyller 40, 50 eller 60 år.

    Kallelse skickas efter slumpmässigt urval till ett mycket begränsat antal i vår
    befolkning.

    Så går hälsoundersökningen till

  • Om du har problem med ofrivilligt urinläckage, inkontinens, kan du kontakta vår inkontinenssköterska.

    För rådgivning och bedömning ring 090-785 91 15 (återuppringning)
    Du kan också logga in i våra e-tjänster

  • Om du mår dåligt eller är i en krissituation och behöver stöd kan du kontakta någon av våra kurator. Du kan också få stöd vid livsstilsförändring, rehabilitering eller i dina kontakter med andra myndigheter.

    Vår kurator når du via telefon 090-785 91 15 (återuppringning) eller via våra e-tjänster.

  • Våra läkare når du via telefon 090-785 91 15 (återuppringning) eller via våra e-tjänster.

  • Om du har ordinerad provtagning kan du boka tid för den via webbtidbok (1177.se) eller ringa

    090-785 91 15, knappval 1 (ordinerad provtagning) för att få en uppringningstid.

    Du kan ringa mellan klockan 08:00 och 11:00. 

  • Om du mår dåligt eller är i en krissituation och behöver stöd kan du kontakta någon av våra psykologer. Psykologen utreder och bedömer vilken hjälp du kan behöva för att bättre förstå din livssituation.

    Kontakt med psykolog får du genom hälsocentralens läkare, distriktssköterskor eller rehabkoordinator.

    Telefon: 090-785 91 15 (återuppringning)
    Du kan också logga in i våra e-tjänster 

  • För närvarande har vi inte möjlighet att erbjuda tid för resevaccinationer. 

  • Vi förebygger, undersöker och behandlar funktionsnedsättningar som begränsar eller hotar att begränsa din rörelseförmåga. Vi arbetar med smärta och funktionsnedsättningar i nacke, rygg, leder, muskler och nervsystem, men vi kan även hjälpa dig med stressrelaterade besvär och livsstilsförändringar.
    Du behöver ingen läkarremiss för att komma till oss.

    Oss sjukgymnaster når du på telefon 090-785 91 15 (återuppringningssystem)
    Du kan också logga in i våra e-tjänster

     

  • Verksamhetschef för hälsocentralen är Anna Sundén, avdelningschef är Jeanette Davidsson. Har du synpunkter på vården, både positiva och negativa åsikter får du gärna kontakta oss på nedanstående e-postadresser. 

    E-post. halsocentral.morobacke@regionvasterbotten.se eller jeanette.davidsson@regionvasterbotten.se 

  • Barn och unga 0–17 år som mår psykiskt dåligt kan ringa kontaktcenter barn och unga psykisk hälsa Västerbotten för att få stöd och rådgivning. Det gäller också dig som är vårdnadshavare eller närstående.

    Här finns kontaktinformation till Kontaktcenter barn och unga psykisk hälsa Västerbotten 

    Läs mer om hur barn och unga kan söka vård om de mår psykiskt dåligt

  • 1177 Direkt är inte en tjänst som finns på din hälsocentral utan är en digital vårdtjänst som delas av regionens alla hälsocentraler.

    Här kan du få anpassade råd eller chatta med en sjuksköterska.

    Du kan starta ditt ärende när som helst på dygnet. Du kan även söka vård för ditt barn om barnet är över ett år. Chatten är gratis och är bemannad dagtid.

    Du kan inte använda tjänsten när det gäller förlängning av pågående sjukskrivning, intyg, receptförnyelser och avbokning eller ombokning av tider.  

    Läs mer om 1177 Direkt

    Starta en chatt med 1177 Direkt

Vid hälsocentralen arbetar inte någon barnmorska. Vi hänvisar istället till barnmorskemottagningen, Skellefteå lasarett.

Till toppen av sidan