Husläkarna Rimbo-Edsbro
Våra e-tjänster
Fler e-tjänster Färre e-tjänster-
Av/omboka tid
Här kan du av- eller omboka en redan bokad tid på mottagningen. Du måste avboka senast 24 timmar innan den bokade tiden annars debiteras du för uteblivet besök. Du får bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via ditt konto i Mina vårdkontakter. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig. -
Beställa tid
Här kan du skicka en förfrågan om tid för besök hos din vårdgivare. Du kommer att få svar inom 5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Om tiden inte passar dig måste du själv avboka senast fyra timmar innan annars debiteras du för uteblivet besök. OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du har akuta besvär, ring din mottagning på telefonnummer 0175-741 00 eller Sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Inloggningen är personlig.Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kommer att få svar inom 4 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte förnya recept på så kallade särskilda läkemedel, till exempel sömntabletter eller starka värktabletter. Landstingets avgifter gäller. Om du har giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Kostnad för läkemedel kan tillkomma. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerati Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
Telefonnummer och Öppettider
0175-741 00- Telefontid idag:
- 08–17
- Öppet idag:
- 08–17
- Drop-in-tid idag:
- 09–10 , 17–19
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-fre 08–17 - Öppettider:
-
Mån-fre 08–17 - Drop-in-tider:
-
Mån-tor 17–19 Mån-fre 09–10 - Växeltelefon:
- 0175-741 00
- Webbplats:
- hlm-rimbo.se
Aktuellt
Vaccinera dig mot influensa
- Vaccinationstider:
- Tor 14–15:30
Vi har åter fått tag i vaccin och har drop-in på torsdagar kl 14-15.30.
Tusentals stockholmare får influensa varje år. Om du har en kronisk sjukdom, är gravid eller över 65 år kan influensa medföra större risker och därför är det bra om du skyddar dig genom att vaccinera dig. För dig som tillhör en riskgrupp och är folkbokförd i Stockholms län är det gratis fram till och med den 28 februari 2019.
I år är det brist på influensavaccin och alla vårdgivare kan därför inte erbjuda vaccination. Här finns en lista på vaccinationsmottagningar där du som ingår i en riskgrupp kan vaccinera dig.
ADRESS
- Besöksadress
- Västra Stockholmsväg. 11,762 31,RIMBO
- Län, kommun
- Stockholms län, Norrtälje
- Postadress
-
Västra Stockholmsvägen 11
762 31 RIMBO
Om oss
2019-01-07. Vi har nu åter fått tag i influensavaccin och startar upp med vår drop-in mottagningen på torsdagar kl 14-15.30 med start 10 oktober!
Hos oss du träffa läkare med specialistkompetens samt AT- och ST-läkare, diabetessköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, kurator med KBT-kompetens, laboratorium samt BVC med barnspecialistläkare.Filialen i Edsbro bemannas av distriktssköterska som även gör hembesök. Läkarmottagningn på onsdag-em. BVC-sköterska tisdag-em.LÄTTAKUT: Mån-fre kl 09-10 samt kvällar mån-tors (ej dag före helg) kl 17-19. Ingen tidsbokning behövs.ÄLDREMOTTAGNING:Tfn.nr 0709-23 83 71.VIDEOBESÖK: Träffa en läkare via en app i mobilen eller surfplattan genom att ladda ner HLM Rimbo-Edsbro. Mobilt bank-ID krävs.
Vi har avtal med landstinget inom
Husläkarverksamhet
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Privat, vårdavtal.
- Certifieringar:
- Miljöcertifierad 2011-08-17
Personal
-
Axelsson TinaMedicinsk sekreterareTelefonnr: 0175-741 00
-
Brostam Berglund KarinDistriktsläkare
-
Elsayed EmanDistriktsläkare, leg
-
Eriksson MonicaÖvriga personalTelefonnr: 0175-741 00
-
Gillmo JeanetteMedicinsk sekreterareTelefonnr: 0175-741 00
-
Halaby JennySjuksköterska BVCTelefonnr: 0175-741 00
-
Hellström LenaUndersköterskaTelefonnr: 0175-741 00
-
Huldt CarlDistriktsläkare, legTelefonnr: 0175-741 00
-
Kjelsson MagnusLäkare, leg
-
Nyberg Kollberg KnutLäkare AT
-
Korah Soltani NavidLäkare AT
-
Levay MichaelDistriktsläkare, legTelefonnr: 0175-741 00
-
Lundgren AnneliUndersköterskaTelefonnr: 0175-741 00
-
Malm EmiliaUndersköterskaTelefonnr: 0175-741 00
-
Neandhers KamillaSjuksköterskaTelefonnr: 0175-741 00
-
Nylund CarinaDistriktssköterska diabetesTelefonnr: 0175-741 00
-
Pousette SophiaDistriktssköterska barnhälsov
-
Shalabi MennaLäkare STTelefonnr: 0175-741 00
-
Shalabi AhmedVerksamhetschef/läkareTelefonnr: 0175-741 00
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Husläkarna Rimbo-Edsbro.
Telefon- & läkartillgänglighet
Primärvårdens tillgänglighet per telefon
Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.
- Det aktuella värdet är
- 94%
- Mätningen genomfördes
- 2018-07-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården
Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård
Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.
- Det aktuella värdet är
- 89%
- Mätningen genomfördes
- 2018-12-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 90 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 83 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 84 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 84 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 90 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 91 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 90 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Övriga kvalitetsmått
Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.
Följer rekommenderade läkemedelsförskrivning (vårdcentral)
Läkemedelsförskrivning enligt Kloka listan
- Det aktuella värdet är
- 87 %.
- Undersökningen genomfördes
- 2014.
Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Mätt blodsockret på diabetespatienter (vårdcentral)
Långtidssockerprov är ett blodprov som ger ett mått på hur blodsockerhalten har legat två till tre månader innan provtagningen. Om man har diabetes är det vanligt att man lämnar detta prov för att fortlöpande kontrollera att behandlingen fungerar bra
- Det aktuella värdet är
- 95 %.
- Undersökningen genomfördes
- 2014.
Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Telefontillgänglighet (vårdcentral)
Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem
- Det aktuella värdet är
- 93 %.
- Undersökningen genomfördes
- januari 2019.
Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Ögonbottenundersökning vid diabetes – primärvård
Andel personer, 18 år och äldre med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.
Beskrivning
Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.
I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.
Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner.
Målvärdesbeskrivning
Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.
- Källa:
- Nationella diabetesregistret (NDR)
- Granskare:
- Ann-Marie Svensson
- Nyckelord:
- Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård
Värde
- Eftersträvansvärt värde:
- Högt
- Mätvärdet avser tidsperioden:
- 2018/10/01 - 2018/12/31
- Uppnått värde för mottagningen:
- 89 av 100
- Nationellt målvärde:
- 96 av 100
Fotundersökning vid diabetes – primärvård
Andel personer, 18 år och äldre med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.
Beskrivning
Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.
I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning ska göras varje år. Målnivån är 99 procent.
Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner.
Målvärdesbeskrivning
Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.
- Källa:
- Nationella diabetesregistret (NDR)
- Granskare:
- Ann-Marie Svensson
- Nyckelord:
- Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård
Värde
- Eftersträvansvärt värde:
- Högt
- Mätvärdet avser tidsperioden:
- 2018/10/01 - 2018/12/31
- Uppnått värde för mottagningen:
- 77 av 100
- Nationellt målvärde:
- 99 av 100