Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa tid

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

0175-741 00
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
08–17
Drop-in-tid idag:
09–10 , 17–19

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Drop-in-tider:
Mån-tor 17–19
Mån-fre 09–10
Växeltelefon:
0175-741 00

ADRESS

Besöksadress
Västra Stockholmsväg. 11,762 31,RIMBO
Län, kommun
Stockholms län, Norrtälje
Postadress
Västra Stockholmsvägen 11
762 31 RIMBO

Om oss


VÅRD FÖR ALLA UNDER ETT TAK!
Här kan du träffa läkare med specialistkompetens samt AT- och ST-läkare. Vi har diabetessköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, kurator med KBT-kompetens, laboratorium samt BVC med barnspecialistläkare som kommer hit flera gånger i månaden.
Filialen i Edsbro bemannas av distriktssköterska som även gör hembesök. Läkarmottagning på onsdageftermiddagar. BVC-sköterska på tisdageftermiddagar för både drop-in och tidsbokade besök. 
LÄTTAKUT: Mån-fre kl 09-10 samt kvällar mån-tors (ej dag före helg) kl 17-19. Ingen tidsbokning behövs.
ÄLDREMOTTAGNING: Du som är 75 år och äldre kan av distriktssköterska få hjälp med bl a att slussa dig rätt i vårdkedjan och hembesök. Tfn.nr 0709-23 83 71.
VIDEOBESÖK: Träffa en läkare via en app i mobilen eller surfplattan genom att ladda ner HLM Rimbo-Edsbro. Mobilt bank-ID krävs.

Vi har avtal med landstinget inom

Husläkarverksamhet

  • Axelsson Tina
    Medicinsk sekreterare
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Brostam Berglund Karin
    Distriktsläkare
  • Elsayed Eman
    Distriktsläkare, leg
  • Eriksson Monica
    Övriga personal
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Gillmo Jeanette
    Medicinsk sekreterare
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Halaby Jenny
    Sjuksköterska BVC
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Hellström Lena
    Undersköterska
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Huldt Carl
    Distriktsläkare, leg
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Kjelsson Magnus
    Läkare, leg
  • Nyberg Kollberg Knut
    Läkare AT
  • Korah Soltani Navid
    Läkare AT
  • Levay Michael
    Distriktsläkare, leg
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Lundgren Anneli
    Undersköterska
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Malm Emilia
    Undersköterska
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Neandhers Kamilla
    Sjuksköterska
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Nylund Carina
    Distriktssköterska diabetes
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Seppä Päivi
    Leg specialistkompetent läkare
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Shalabi Menna
    Läkare, leg
    Telefonnr: 0175-741 00
  • Shalabi Ahmed
    Verksamhetschef/läkare
    Telefonnr: 0175-741 00

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Husläkarna Rimbo-Edsbro.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

1 %

Det aktuella värdet är
1%
Mätningen genomfördes
2018-01-01 - 2018-06-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

99 %

Det aktuella värdet är
99%
Mätningen genomfördes
2018-08-01 - 2018-08-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

91 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Följer rekommenderade läkemedelsförskrivning (vårdcentral)

Läkemedelsförskrivning enligt Kloka listan

87 %
Det aktuella värdet är
87 %.
Undersökningen genomfördes
2014.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Mätt blodsockret på diabetespatienter (vårdcentral)

Långtidssockerprov är ett blodprov som ger ett mått på hur blodsockerhalten har legat två till tre månader innan provtagningen. Om man har diabetes är det vanligt att man lämnar detta prov för att fortlöpande kontrollera att behandlingen fungerar bra

95 %
Det aktuella värdet är
95 %.
Undersökningen genomfördes
2014.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

92 %
Det aktuella värdet är
92 %.
Undersökningen genomfördes
september 2018.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Ögonbottenundersökning vid diabetes – primärvård

Andel personer med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

100 %

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2018/04/01 - 2018/06/30
Uppnått värde för mottagningen:
100 av 100
Nationellt målvärde:
96 av 100
Mer information Mindre information

Fotundersökning vid diabetes – primärvård

Andel personer med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

91 %

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning ska göras varje år. Målnivån är 99 procent.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2018/04/01 - 2018/06/30
Uppnått värde för mottagningen:
91 av 100
Nationellt målvärde:
99 av 100
Mer information Mindre information