Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

08-123 428 00
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17

Aktuellt

Vaccinera dig mot influensa

Vi har Vaccin för riskgruppspatienter.<BR>Ring för att boka tid.<BR>08-12342800

Tusentals stockholmare får influensa varje år. Om du har en kronisk sjukdom, är gravid eller över 65 år kan influensa medföra större risker och därför är det bra om du skyddar dig genom att vaccinera dig. För dig som tillhör en riskgrupp och är folkbokförd i Stockholms län är det gratis fram till och med den 28 februari 2019.

I år är det brist på influensavaccin och alla vårdgivare kan därför inte erbjuda vaccination. Här finns en lista på vaccinationsmottagningar där du som ingår i en riskgrupp kan vaccinera dig.

Läs mer om vaccinationen

ADRESS

Besöksadress
Fittja Torg 21,3 trappor,NORSBORG
Län, kommun
Stockholms län, Botkyrka
Postadress
Fittja Torg 21
145 51 NORSBORG

Om oss

Vi har vaccin mot säsongsinfluensa till riskgruppspatienter.
Tidsbokning för vaccination ring 08-123 428 00

Tusentals stockholmare får influensa varje år. Om du tillhör en riskgrupp, det vill säga har en kronisk sjukdom, är gravid eller över 65 år är det extra viktigt att du skyddar dig och därför är vaccinationen gratis för dig som är folkbokförd i Stockholms län. Övriga får betala för sin vaccination.
Erbjudandet om gratis vaccination gäller 6 november 2018 till 28 februari 2019.

Vi har avtal med landstinget inom

Husläkarverksamhet

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Fittja vårdcentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

100 %

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

97 %

Det aktuella värdet är
97%
Mätningen genomfördes
2018-12-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Upplevd nytta

Anser du att ditt aktuella behov av sjukvård blivit tillgodosett vid ditt besök på mottagningen?

69 %

Anser du att ditt aktuella behov av sjukvård blivit tillgodosett vid ditt besök på mottagningen?

Antal svar:
93 st
Patientenkäten genomfördes
2014
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Resultat från enkät
Svarsalternativ Antal Andel
Ej ifylld svar 5 svar 5 %
Ja, helt och hållet svar 41 svar 44 %
Delvis svar 40 svar 43 %
Nej svar 7 svar 7 %
Mer information Mindre information

Rekommendera

Skulle du rekommendera den här mottagningen till andra?

67 %

Skulle du rekommendera den här mottagningen till andra?

Antal svar:
93 st
Patientenkäten genomfördes
2014
Den patientupplevda kvalitén är
67 av 100
Källa:
Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Resultat från enkät
Svarsalternativ Antal Andel
Ej ifylld svar 3 svar 3 %
Ja, helt och hållet svar 45 svar 48 %
Delvis svar 30 svar 32 %
Nej svar 15 svar 16 %
Mer information Mindre information

Helhetsintryck

Hur värderar du som helhet den vård/behandling du fick?

60 %

Hur värderar du som helhet den vård/behandling du fick?

Antal svar:
93 st
Patientenkäten genomfördes
2014
Den patientupplevda kvalitén är
60 av 100
Källa:
Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Resultat från enkät
Svarsalternativ Antal Andel
Ej ifylld svar 2 svar 2 %
Utmärkt svar 14 svar 15 %
Mycket bra svar 26 svar 27 %
Bra svar 36 svar 38 %
Någorlunda svar 12 svar 12 %
Dålig svar 3 svar 3 %
Mer information Mindre information

Bemötande

Kände du att du blev bemött med respekt och på ett hänsynsfullt sätt?

80 %

Kände du att du blev bemött med respekt och på ett hänsynsfullt sätt?

Antal svar:
93 st
Patientenkäten genomfördes
2014
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Resultat från enkät
Svarsalternativ Antal Andel
Ej ifylld svar 2 svar 2 %
Ja, helt och hållet svar 59 svar 63 %
Delvis svar 28 svar 30 %
Nej svar 4 svar 4 %
Mer information Mindre information

Upplevd telefontillgänglighet

Hur upplever du mottagningens telefontid?

59 %

Hur upplever du mottagningens telefontid?

Antal svar:
93 st
Patientenkäten genomfördes
2014
Den patientupplevda kvalitén är
59 av 100
Källa:
Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Resultat från enkät
Svarsalternativ Antal Andel
Ej ifylld svar 37 svar 39 %
Utmärkt svar 10 svar 10 %
Mycket bra svar 13 svar 13 %
Bra svar 24 svar 25 %
Någorlunda svar 6 svar 6 %
Dålig svar 3 svar 3 %
Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Följer rekommenderade läkemedelsförskrivning (vårdcentral)

Läkemedelsförskrivning enligt Kloka listan

91 %
Det aktuella värdet är
91 %.
Undersökningen genomfördes
2014.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Mätt blodsockret på diabetespatienter (vårdcentral)

Långtidssockerprov är ett blodprov som ger ett mått på hur blodsockerhalten har legat två till tre månader innan provtagningen. Om man har diabetes är det vanligt att man lämnar detta prov för att fortlöpande kontrollera att behandlingen fungerar bra

97 %
Det aktuella värdet är
97 %.
Undersökningen genomfördes
2014.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

93 %
Det aktuella värdet är
93 %.
Undersökningen genomfördes
januari 2019.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Fotundersökning vid diabetes – primärvård

Andel personer, 18 år och äldre med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

86 %

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning ska göras varje år. Målnivån är 99 procent.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2018/07/01 - 2018/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
86 av 100
Nationellt målvärde:
99 av 100
Mer information Mindre information

Ögonbottenundersökning vid diabetes – primärvård

Andel personer, 18 år och äldre med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

95 %

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2018/07/01 - 2018/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
95 av 100
Nationellt målvärde:
96 av 100
Mer information Mindre information