Edsbergs vårdcentral Praktikertjänst


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

08-587 305 40
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Återbudstelefon:
08-587 305 40
Växeltelefon:
08-587 305 00
Tidsbokning:
08-587 305 40

Aktuellt

Vaccinera dig mot influensa

Vaccinationstider:
Tis 13–16
Tor 13–16

 <b> fr o m vecka två endast onsdagar 08.00-09.00.</b>

Tusentals stockholmare får influensa varje år. Om du tillhör en riskgrupp, det vill säga har en kronisk sjukdom, är gravid eller över 65 år är det extra viktigt att du skyddar dig och därför är vaccinationen gratis för dig. Övriga får betala för sin vaccination.

Erbjudandet om gratis vaccination gäller 9 november 2016 till 28 februari 2017. Här kan du läsa mer om vilka som omfattas av erbjudandet.

Här hittar du också öppettider till alla husläkar- och vaccinationsmottagningar. Kom ihåg din legitimation när du ska vaccinera dig.

Läs mer om vaccinationen

HPV-vaccination

Fram till den 31 dec får flickor mellan 18 år (födda 1998) och 26 år gratis vaccin mot HPV-virus som kan orsaka livmoderhalscancer. Tre sprutor behövs och erbjudandet gäller de sprutor som tas under 2016.

Läs mer om vaccinationen

ADRESS

Besöksadress
Edsbergs Torg 1,SOLLENTUNA
Län, kommun
Stockholms län, Sollentuna
Postadress
Edsbergs Torg 1
192 52 SOLLENTUNA
Vägbeskrivning

Buss: 607, 627

Om oss

Edsbergs vårdcentral finns till för att ge dig den vård du behöver genom hela livet. 
Tidsbokning: Ring mellan kl 08:00 - 17:00 på tel 08-58730540.
Återbud: Kan lämnas dygnet runt på tel 08-58730540.
Hemsida: www.ptj.se/edsbergs-vardcentral/ 
 
Vårdcentralen kan även hjälpa dig med: 

* Rökavvänjning
* Spirometri
* Pricktest
* Övervikt
* Livsstilsfrågor
* FYSS - motion på recept
* Äldremottagning
* Astma/KOLmottagning
* Diabetesmottagning
* Fotvård/fotsjukvård
* Vaccinationsmottagning (ej jul/nyår och vecka 26-33)
(Vaccinationskampanjen: fr o m vecka två endast ons 08.00-09.00.)
 
På vårdcentralen finns också terapeut. Fr o m feb 2017 även psykolog.

När vårdcentralen är stängd var god ring 1177 Vårdguiden tel 08-1177 eller Närakuten Löwet tel 08-586 21 000. Närakuten Löwet har öppet alla dagar 08.00-22.00. 

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat, vårdavtal.
  • Allhammar Anette
    Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-587 305 81
  • Bazikian Anait
    Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-587 305 79
  • Bergstrand Linda
    Läkare ST
    Telefonnr: 08-587 305 83
  • Freilich Joel
    Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-587 305 63
  • Fröberg Ingrid
    Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-587 305 84
  • Khechine Martínez Marieme
    Läkare
  • Kreivi Jan Peter
    ST-läkare med specialistkomp
    Telefonnr: 08-587 305 78
  • Möller Monica
    Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-587 305 87
  • Sellin Erik
    Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-587 305 89
  • Undeman Anna Maria
    Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-587 305 88
  • Widén Linnea
    Läkare ST
    Telefonnr: 08-587 305 90

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Edsbergs vårdcentral Praktikertjänst.

Telefon- & läkartillgänglighet

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

100

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2016-04-04 - 2016-04-15

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

82

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

86

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

87

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

81

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

83

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

92

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
92 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

86

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Fotundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

100

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning skall göras varje år.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Öppna jämförelser, Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2016/07/01 - 2016/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
100 av 100
Nationellt målvärde:
99 av 100
Mer information Mindre information

Uppgift om albuminuri vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes där uppgift om albuminuri finns. Primärvård

96

Beskrivning

Om utsöndringen av proteinet albumin i urinen (äggviteutsöndring) överstiger vissa nivåer, kallas det mikro- respektive makroalbuminuri. Albuminuri är ett tecken på att diabetessjukdomen gett skador på njurarna och är en allvarlig riskfaktor för försämrad njurfunktion, högt blodtryck och hjärt-kärlsjukdom. Ju längre tid patienten haft diabetes, desto vanligare är förekomsten av mikro och makroalbuminuri. Blodtryckssänkande behandling kan häva albuminutsöndringen och därmed minska risken för hjärt-kärlkomplikationer. Att tillståndet är behandlingsbart gör det viktigt att följa förekomsten av albuminuri och därmed hitta de patienter som har hög risk. 

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2015/07/01 - 2015/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
96 av 100
Mer information Mindre information

Ögonbottenundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

100

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Öppna jämförelser, Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2016/07/01 - 2016/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
100 av 100
Nationellt målvärde:
96 av 100
Mer information Mindre information