Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Bra Liv nära

  • Av- och omboka tid

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Boka tid

  • Fråga sjuksköterskan

  • Frågor inför resevaccination

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre

  • Kontakta mig

  • Stöd och behandling

  • Synpunkter och klagomål på vården

Telefonnummer och Öppettider

010-242 35 20
Telefontid idag:
07:30–17
Öppet idag:
07:45–15:30 Laboratoriet , 08–17 Vårdcentralen

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07:30–17
Öppettider:
Mån-fre 07:45–15:30 Laboratoriet
Mån-fre 08–17 Vårdcentralen
Växeltelefon:
010-241 00 00

Aktuellt

Missade du vår drop-in för influensavaccination?

Publicerad: 2018-11-16

Tillhör du en riskgrupp? Kontakta vårdcentralen för mer information om hur du kan få vaccin.

ADRESS

Besöksadress
Huskvarna vårdcentrum, plan 5, Jönköpingsvägen 19, Huskvarna
Län, kommun
Jönköpings län, Jönköping
Postadress
Kungshälsans vårdcentral
Huskvarna vårdcentrum
551 85 Jönköping
Vägbeskrivning

Buss med Jönköpings Länstrafik till Huskvarna vårdcentrum eller Huskvarna Esplanaden. Bilparkering på Åbonäsgatan eller i vårt garage med infart från Kyrkogårdsgatan.

Vårt utbud

Välkommen att kontakta Kungshälsans vårdcentral via våra e-tjänster eller telefon 010-242 35 20. Du kan även kontakta någon av vårdcentralens mottagningar direkt, telefonnummer och tider har du nedan.

Bra Liv nära - vårdbesök via app

Bra Liv nära är en tjänst för dig där du träffar vårdpersonal via videomöte i din smartphone, platta eller dator. Du bokar själv den tid som det passar dig. Du kan få råd, recept på läkemedel, remiss till vidare vård eller sjukintyg - precis som vid ett vanligt vårdcentralsbesök.

Genom Bra Liv nära träffar du legitimerad personal från våra Bra Liv-vårdcentraler, var du än befinner dig. Du kan när som helst logga in på appen för att se nästa lediga tid.

Läs mer om Bra Liv nära

Arbetsterapin, 010-242 35 42

Telefontid måndag-fredag 8.00-9.30 och 14.00-15.00

Arbetsterapin finns för dig som har en sjukdom, skada eller ett medfött funktionshinder som utgör hinder i din vardag. Tillsammans med dig planerar vi vilket stöd eller träning du behöver. Vi vill bidra till att du på bästa möjliga sätt ska kunna ta hand om dig själv i olika situationer som på arbetet, i skola, på fritiden och i hemmet.

Astma- och KOL-mottagningen, 010-242 35 20

Telefontid måndag-fredag 8.00-17.00

Astma- och kolmottagningen vänder sig till dig som har astma, kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL) och allergi. Vi erbjuder även tobaksavvänjare som stödjer dig i att sluta med snus och cigaretter.

Diabetesmottagningen, 010-242 35 20

Telefontid måndag-fredag 8.00-17.00

Diabetsmottagningen erbjuder dig med diabetes råd och information om kost och motion. På mottagningen ges regelbundna kontroller av njurar, ögon, fötter, blodtryck och blodfetter.

Distriktsläkarmottagningen, 010-242 35 20

Telefontid måndag-fredag 8.00-17.00

Till distriktsläkarmottagningen kommer du som råkat ut för skada eller sjukdom som behöver ses över av läkare. Behövs sjukhusvård är det läkaren som skriver din remiss till sjukhuset och specialist.

Distriktssköterskemottagningen, 010-242 35 20

Telefontid måndag-fredag 8.00-17.00

På distriktssköterskemottagningen ger vi dig råd och stöd när det gäller din hälsa, både via telefon eller vid besök hos oss. Här utförs bland annat blodtryckskontroller, borttagning av stygn, injektioner, omläggning av sår, utprovning av hjälpmedel vid urinläckage (inkontinens) och utprovning av stödstrumpor.

Hjärtsjuksköterskemottagningen, 010-242 35 20

Telefontid måndag-fredag 8.00-17.00

Hjärtsjuksköterskemottagningen ger råd om behandling och möjligheter till egenvård vid kranskärlssjukdom och hjärtsvikt. På mottagningen är vi även ett stöd i din förändring av livsstil, här utförs även kontroller, insättningar och justeringar av vissa läkemedel.

Livssstilsmottagningen, 010-242 35 20

Vi erbjuder kost- och viktrådgivning samt hälsosamtal det år du fyller 40, 50, 60 och 70 år.

Kost- och viktrådgivning efter remiss från läkare där vi ger råd och stöd till en sund och hälsobefrämjande livsstil.

Hälsosamtal det år du fyller 40, 50, 60 och 70 år. Vi använder "hälsokurvan". Med hjälp av en hälsokurva kan du få överblick över hur du har det i dag och utifrån den se vad som är möjligt att förändra.

Boka tid för hälsosamtal via e-tjänster. 

Psykosociala enheten, 010-242 95 80

Telefontid måndag - fredag 8.30-9.00

Psykosociala enheten är ditt stöd i hantera och bearbeta svårigheter i livet som påverkar din livskvalité. Det kan vara kriser, stress, psykosomatiska reaktioner, nedstämdhet eller ångest. Vi kan hjälpa till genom samtal, konsultation eller om du behöver remiss till specialist.

Sjukgymnastiken, 010-242 35 42

Telefontid måndag-fredag 8.00-9.30 och 14.00-15.00

Till sjukgymnastiken kommer du som behöver anpassad träning behandling på grund av sjukdom, skador eller smärta. Det kan vara smärtor i muskler, leder, rygg, nacke och övriga kroppen, rehabilitering stroke, neurologiska sjukdomar, huvudvärk, migrän, yrsel, stressrelaterade symtom eller andningsrelaterade besvär. Tillsammans med dig planerar vi din behandling och åtgärder.

Tobaksavvänjning, 010-242 35 20

Telefontid måndag-fredag 8.00-17.00

Du kan även få hjälp att bli tobaksfri genom att träffa oss via vår app, Bra Liv nära. Ladda ner appen Bra Liv nära för att boka din tid.

Till oss kan du vända dig om du vill ha hjälp med att sluta röka eller snusa. Besök hos tobaksavvänjare kostar inget.

Jourcentralen Jönköping, 1177

Du kan ringa 1177 dygnet runt

Behöver du vård dagtid på vardagar hänvisas du i de flesta fall till vårdcentralen, på kvällar och helger hänvisas du till jourcentral. På jourcentralen behandlas skador och sjukdomar som inte kräver sjukhusvård.

Om oss

Kungshälsan erbjuder primärvård av högsta kvalitet med hjälp av erfaren, välutbildad personal och unika, välkomnande lokaler mitt i Huskvarna. Under samma tak finns apotek, laboratorium, sjukgymnastik med flera verksamheter, vilket ger en välfungerande helhet.


Kungshälsan tillhör Vårdcentralerna Bra Liv, som är en del av Region Jönköpings län. Din hälsa är vår vinst.


Tidsbokad sköterskemottagning, telefon 036-32 35 20, måndag-fredag kl 09.00-12.00, 13.00-16.00.

När du besöker oss vill vi att du börjar med att gå till receptionen på entréplanet. Därefter är du välkommen att ta hissen eller trappan upp till Kungshälsans väntrum på plan 5.

Information till patienter

Om du skadat dig eller inte mår bra, kontakta oss på vårdcentralen. Använd våra e-tjänster eller ring oss för att exempelvis boka tid, av- och omboka tid, förnya recept på läkemedel eller fråga oss om något.

Ring 1177 för sjukvårdsrådgivning dygnet runt. Sjuksköterskorna på 1177 Vårdguiden bedömer ditt behov av vård, ger dig råd och vägleder till rätt vårdmottagning när så behövs.

När vårdcentralen är stängd, och ditt tillstånd inte kan vänta, kan du vända dig någon av länets tre kvälls- och helgöppna närakuter. Du når närakuten på telefon genom att ringa 1177. Du kan också boka en tid via närakuternas e-tjänster.

Gäller det ett livshotande tillstånd - ring alltid 112!

Ålder:
Vi tar emot patienter som är 1 år eller äldre.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Kungshälsans vårdcentral Huskvarna.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

100 %

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

79 %

Det aktuella värdet är
79%
Mätningen genomfördes
2018-10-01 - 2018-10-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

73 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
73 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

69 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

69 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

79 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
79 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information