Eksjö vårdcentral


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Bra Liv nära

  • Av- och omboka tid, Eksjö

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Av- och omboka tid, Kvarnarp

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Beställ tid för resevaccination

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Beställa tid

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Boka tid, Eksjö

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Boka tid, Kvarnarp

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Förnya hjälpmedel

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Förnya recept

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Läkemedel mot malaria

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Stöd och behandling

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Synpunkter och klagomål på vården

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Välj Eksjö vårdcentral

  • Av- och omboka tid, Mariannelund

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Boka tid, Mariannelund

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

Telefonnummer och Öppettider

010-243 59 25
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
08–16 Laboratoriet , 08–17 Vårdcentralen

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–16 Laboratoriet
Mån-fre 08–17 Vårdcentralen
Växeltelefon:
010-241 00 00

ADRESS

Besöksadress
Breviksvägen 6, Eksjö
Län, kommun
Jönköpings län, Eksjö
Postadress
Eksjö vårdcentral
Breviksvägen 6
57581 Eksjö

Vårt utbud

Välkommen att kontakta Eksjö vårdcentral via våra e-tjänster eller telefon, 010-243 59 25. Du kan även kontakta någon av vårdcentralens mottagningar direkt, telefonnummer och tider ser du nedan.

Bra Liv nära - vårdbesök via app

Bra Liv nära är en tjänst för dig där du träffar vårdpersonal via videomöte i din smartphone, platta eller dator. Du bokar själv den tid som det passar dig. Du kan få råd, recept på läkemedel, remiss till vidare vård eller sjukintyg - precis som vid ett vanligt vårdcentralsbesök.

Genom Bra Liv nära träffar du legitimerad personal från våra Bra Liv-vårdcentraler, var du än befinner dig. Du kan när som helst logga in på appen för att se nästa lediga tid.

Gå till appen

Läs mer om Bra Liv nära

Eksjö vårdcentral Kvarnarp - filial

Öppet måndag - fredag kl. 8–17
Telefon: 010-243 74 50

Mer om vår filial i Kvarnarp

Arbetsterapin, 010-243 73 88

Telefontid måndag, tisdag, torsdag och fredag 8:00-9:00 samt onsdag 8:30-9:00

Arbetsterapin hjälper dig som på grund av skada, sjukdom eller medfödd funktionsnedsättning har svårigheter att klara ditt dagliga liv. Våra åtgärder förebygger, förbättrar eller kompenserar nedsatt förmåga att utföra vardagsaktiviteter.

Diabetesmottagningen, 010-243 59 33

Telefontid måndag–fredag 8:00–17:00

På diabetesmottagningen ger vi dig råd, information och följer upp din diabetes. Vi hjälper dig dessutom att prova ut lämpliga hjälpmedel. Du som har diabetes kan få stöd och hjälp från vår fotterapeut.

Distriktsläkarmottagningen, 010-243 59 25

Telefontid måndag–fredag 8:00–17:00

Distriktsläkarmottagningen behandlar skador och sjukdomar som inte kräver sjukhusvård. Du kan även få hjälp med remisser till specialistvård och rehabilitering.

Distriktssköterskemottagningen, 010-243 59 25

Telefontid måndag-fredag 08:00-09:00, välj menyval 4.

På distriktssköterskemottagningen får du råd och stöd när det gäller din hälsa, både via telefon eller vid besök hos oss. Här utförs bland annat blodtryckskontroller, borttagning av stygn, injektioner, omläggning av sår, utprovning av vissa hjälpmedel.

Psykosociala teamet, 010-243 72 40

Telefontid måndag - torsdag

Du får själv ta kontakt för rådgivning och vi ringer då upp dig. Du behöver ingen remiss för att komma till oss. Om din läkare rekommenderat dig att ta kontakt, uppge gärna det när du ringer.

Primärvården har uppdrag att bedöma och behandla lindrig till måttlig psykisk ohälsa hos personer över 18 år. Det kan exempelvis handla om ångestproblematik, stress- och krisreaktioner och nedstämdhet. Våra insatser ska vara av korttidskaraktär. Akuta ärenden hänvisar vi till psykiatriska klinikens akutmottagning.

Vi samarbetar kring din vård med andra yrkesgrupper på vårdcentralen.

Vi strävar efter att i möjligaste mån kunna erbjuda direkta råd eller tid för nybesök i samband med telefontiden. Vid besöket görs en bedömning och gemensam överenskommelse om vilken som är den lämpligaste insatsen för dig.

Psykosociala enheten ger korttidsinriktade samtalsbehandlingar vid exempelvis:

  • Depression, lätt till medelsvår
  • Stressrelaterade tillstånd
  • Ångest, lätt till medelsvår
  • Komplicerade krisreaktioner

Sjukgymnastiken, 010-243 73 95

Telefontid måndag-fredag 8:00-9:00

Du kan söka med eller utan remiss.

Till oss kan du vända dig om du vill ha råd och inspiration för att komma igång med fysisk aktivitet. Anpassad träning kan förebygga, men även vara en behandling vid sjukdom, skador och smärta. Vi kan hjälpa dig att analysera orsaken till dina problem. Tillsammans planerar vi eventuell behandling eller andra åtgärder.

Tobaksavvänjningsmottagningen, 010-243 59 25

Telefontid: måndag - fredag 8:00-17:00 

Du kan även få hjälp att bli tobaksfri genom att träffa oss via vår app, Bra Liv nära. Gå till appen Bra Liv nära för att boka din tid.

Till oss kan du vända dig om du vill ha hjälp med att sluta röka eller snusa. Besök hos tobaksavvänjare kostar inget.

Om oss

Vi tar emot barn och vuxna. Vi arbetar förebyggande och erbjuder hälso- och livsstilsrådgivning. Du kan även få hjälp med remisser till specialistvård, rehabilitering och uppföljning. Här finns distriktsläkarmottagning, distriktssköterskemottagning och ett rehabiliteringsteam där arbetsterapeut, kurator, psykolog och sjukgymnast ingår.

Laboratoriets provtagningstider är måndag till fredag klockan 08:00-16:00.


Tänk på att komma i god tid till besöket då det är begränsat antal parkeringar utanför vårdcentralen. Hänvisning till Stocknäsparkeringen.

Information till patienter

Om du skadat dig eller inte mår bra, kontakta oss på vårdcentralen. Använd våra e-tjänster eller ring oss för att exempelvis boka tid, av- och omboka tid, förnya recept på läkemedel eller fråga oss om något.

Ring 1177 för sjukvårdsrådgivning dygnet runt. Sjuksköterskorna på 1177 Vårdguiden bedömer ditt behov av vård, ger dig råd och vägleder till rätt vårdmottagning när så behövs.

När vårdcentralen är stängd, och ditt tillstånd inte kan vänta, kan du vända dig någon av länets tre kvälls- och helgöppna närakuter. Du når närakuten på telefon genom att ringa 1177. Du kan också boka en tid via närakuternas e-tjänster.

Gäller det ett livshotande tillstånd - ring alltid 112!

Ålder:
Vi tar emot patienter som är 1 år eller äldre.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Eksjö vårdcentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

100 %

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

86 %

Det aktuella värdet är
86%
Mätningen genomfördes
2018-11-01 - 2018-11-30

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

64 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
64 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information