Folktandvården Ursviken

Skelleftehamnsvägen 206C, Ursviken

Visa på kartaVägbeskrivning

Telefonnummer
090-785 93 44
Öppet idag

Stängt

    Telefontid idag

    Stängt

      Fler tider och telefonnummer

      Telefontider
      • Mån06:00 - 15:30 Återuppringning
      • Tis - Ons06:00 - 16:30 Återuppringning
      • Tor06:00 - 15:30 Återuppringning
      • Fre06:00 - 13:30 Återuppringning
      Öppettider
      • Mån07:00 - 16:00
      • Tis - Ons07:50 - 17:00
      • Tor07:00 - 16:00
      • Fre07:00 - 14:00

      Besöksadress:
      Skelleftehamnsvägen 206C, Ursviken
      Län, kommun:
      Västerbottens län, Skellefteå
      Postadress:
      Skelleftehamnsvägen 206C, 932 35 Ursviken

      Vi har begränsade resurser just nu vilket innebär att vi inte kan erbjuda tandvård i den omfattning vi önskar.

      Vi följer Region Västerbottens fastställda prioriteringsordning. Akut tandvård till barn och ungdomar, akut tandvård till vuxna, barn och ungdomstandvård, tandvård som omfattas av Regionens särskilda tandvårdsstöd samt sköra äldre, är prioriterad tandvård. Den följer en linje med vård till de mest värnlösa/svaga först och akuta behov före vård som rimligen kan vänta.


      För kontakt och mer information, se vårt utbud.


      Vid akuta tand- och käkskador övrig tid ringer du 1177.

      Driftsform

      Driftsform: Region

      Välkommen till Folktandvården Skelleftehamn! Här har vi följande utbud. Kontakta oss med e-tjänsterna eller ring vårt telefonnummer.

      • Telefonnummer: 090-785 91 00

        Våra telefontider är:
        Måndag - onsdag: 07.00-18.40
        Torsdag och fredag: 07.00-15.40

        Helgdagar och röda dagar 09.00-12.00

      • Med anledning av brist på tandvårdspersonal så har Regionstyrelsen fattat beslut om att Folktandvården Västerbotten inte förlänger eller nytecknar Frisktandvårdsavtal från och med 1: a juni 2022.

        Ditt nuvarande Frisktandvårdsavtal kommer att löpa som överenskommet avtalsperioden ut. Därefter kommer det inte att förlängas. Inga förlängningar av frisktandsvårdavtal sker efter 1: a juni 2022.

        Vi beklagar den uppkomna situationen och hoppas på överseende. I dagsläget är det omöjligt att svara på när Folktandvården kan återuppta frisktandvårdsavtal.

        Du är alltid välkommen till Folktandvården Västerbotten vid akuta besvär. Vi arbetar med rekrytering av personal och hoppas att kunna återkomma med positiva nyheter längre fram.

      • Vi vill gärna att du som patient betalar efter varje besök, i första hand med betalkort.
        Önskar du en faktura eller delbetala kan du ansöka om det hos vår samarbetspartner, Resurs Bank.
        https://www.resursbank.se/tandkonto

        Ansök enkelt i mobilen genom att SMS:a ordet TAND till 71690.

        Mer information om Tandkortet hittar du här: https://www.resursbank.se/tandlakarkonto/privat

        Tomma stolar kostar
        För en rättvis och lika hantering av tillgänglighet till vård gäller följande för uteblivande till avtalade vårdbesök vid folktandvårdens kliniker;

        • Alla uteblivna besök debiteras patienten. Kostnaden är för närvarande 500 kr oavsett patientens ålder. Faktureringsavgift tillkommer.
        • Om- och avbokning av ett bokat vårdbesök är möjligt till senast kl. 15.00 dagen före besöket.
        • Vid akut sjukdom är ett sent återbud möjligt fram till kl. 9.00 samma dag. Efter 9.00 debiteras alla 500 kr oavsett orsak. Faktureringsavgift tillkommer.
      • Känner du dig osäker eller rädd inför tandläkarbesöket? Lugn! Vi kan hjälpa dig. Tala om att du är rädd när du bokar din tid. Vår personal har stor kunskap om hur man bemöter och behandlar patienter med tandvårdsrädsla.

        Läs mer om:

        Tandvårdsrädsla hos vuxna

        Tandvårdsrädsla hos barn

        Telefon: 090-785 93 44

      • Vi erbjuder gruppstöd på folktandvården i samarbete med hälsocentralen. Vi kan även erbjuda dig individuellt stöd.

        Telefon: 090-785 93 44

      • Missnöje och konstruktiva synpunkter bidrar till att vi kan förbättra vår verksamhet. Tycker du att vi kan bli bättre på till exempel information, behandling, tillgänglighet eller kanske bemötande och vård?

        Kontakta i första hand;

        • din behandlare
        • verksamhetschefen
        • tandvårdschefen

        Du kan använda dig av vår e-tjänst "Hjälp oss bli bättre", eller använd dig av vår blankett som finns på kliniken för att lämna dina synpunkter.

      • Verksamhetschef: Anna Hultman
        E-post anna.hultman@regionvasterbotten.se

      Till toppen av sidan