Frågor & svar

Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna

Här kan du läsa vanliga frågor och svar om bland annat journal via nätet, problem vid inloggning och mycket mer.

Innehåll - Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna

Visa innehåll som:
Hur gör jag för att det inte ska gå att logga in på 1177.se?

För att låsa din inloggning behöver ladda ner, skriva ut och skicka in en blankett till 1177.

Hur gör jag för att kontakta en mottagning i en annan del av landet?

För att kontakta en mottagning i en annan del av landet än där du bor behöver du kontakta dem och be dem att godkänna dig för kommunikation. Du kan kontakta mottagningen genom att till exempel ringa.

Jag har Freja e-id. Nu kan jag inte längre logga in på 1177.se. Vad har hänt?

Jag har Freja e-id. Nu kan jag inte längre logga in på 1177.se. Vad har hänt?

Jag hittar inte min mottagning när jag har loggat in. Hur gör jag?

Du kan söka fram mottagningen genom att klicka på knappen Hitta och lägg till eller genom att söka på 1177.se

Jag kan inte logga in med e-legitimation. Vad kan vara fel?

Problem med inloggning kan bero på flera saker. Här kan du läsa om de vanligaste orsakerna och vad du kan göra åt dem.

Varför visas fel förnamn när jag har loggat in?

Uppgifterna som visas när du har loggat in hämtas från Skatteverket. Ditt första förnamn visas om du inte har något registrerat tilltalsnamn.

Mer på 1177.se

Så loggar du in på 1177.se

För att logga in på 1177.se behöver du ha en e-legitimation, antingen BankID eller Freja e-id plus.

Det här kan du göra när du loggat in

Du kan till exempel förnya recept och boka, omboka eller avboka tider. Olika mottagningar erbjuder olika tjänster.

Support och tekniska krav för e-tjänsterna

Här kan du läsa mer tekniska krav och hur du gör om du får problem när du är inloggad på 1177.se.

Till toppen av sidan