Familjeläkargruppen Odenplan


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Beställ svar på röntgen och provtagning

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mottagningen - övriga ärenden

Telefonnummer och Öppettider

08-587 676 10
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt
Drop-in-tid idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Drop-in-tider:
Mån-fre 09:30–10:30

Aktuellt

Vaccinera dig mot influensa

Vaccinationstider:
Mån 08:30–09:30
Tis 08:30–09:30
Tis 14:30–15:30
Ons 08:30–09:30
Tor 08:30–09:30
Fre 08:30–09:30

Tusentals stockholmare får influensa varje år. Om du tillhör en riskgrupp, det vill säga har en kronisk sjukdom, är gravid eller över 65 år är det extra viktigt att du skyddar dig och därför är vaccinationen gratis för dig som är folkbokförd i Stockholms län. Övriga får betala för sin vaccination.

Erbjudandet om gratis vaccination gäller 6 november 2018 till 28 februari 2019. Här kan du läsa mer om vilka som omfattas av erbjudandet.

Här hittar du också öppettider till alla husläkar- och vaccinationsmottagningar. Kom ihåg din legitimation när du ska vaccinera dig.

Läs mer om vaccinationen

ADRESS

Besöksadress
Odengatan 69,10 och 11 tr,Stockholm
Län, kommun
Stockholms län, Stockholm
Postadress
Familjeläkargruppen
Odengatan 69, 11 tr
113 22 Stockholm
Vägbeskrivning

T-bana, buss Odenplan

Om oss

1177 Vårdguiden, information och tjänster för din hälsa och vård.
Besök 1177.se eller ring 1177 för sjukvårdsrådgivning och allmän information om vården. 
Öppet dygnet runt.


MOTTAGNINGEN HAR KÖ.

Telefontid:
Husläkare: kl.08.30 - 09.15.
Läkartid bokas av husläkaren.

Öppen mottagning för våra listade patienter:
Reception plan 11.
Husläkare: kl.09.30 - 10.30, plan 11.
Distriktssköterska: kl.08.30 - 09.30, plan 11.


Sekreterare plan 11, faxnr: 08-587 676 09.
Sekreterare plan 10, faxnr: 08-587 676 19.


Familjeläkarmottagning med hemsjukvård och barnavårdscentral.


På jourtid vardagar kl.16.30 - 22.00 och lördag, söndag samt helgdagar  kl.07.30 - 22.00 hänvisar vi till Sabbatsbergs Husläkarjour, tel: 08-672 39 90.


Vi är en godkänd Astma-/KOL-mottagning.
Läs mer om Astma-/KOL-mottagning i Stockholms läns landsting på nedanstående länk:
https://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Astma-KOL-mottagning-i-Stockholm/


Vi är en godkänd Äldremottagning.
Läs mer om Äldremottagning i Stockholms län landsting på nedanstående länk:
https://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Aldremottagning/

VACCINATIONSKAMPANJ, (säsongsinfluensa och lunginflammation)Kampanjperiod 6 november 2018 till och med 28 februari 2019.Distriktssköterskemottagning måndag - fredag kl.08.30 - 09.30       samt torsdagar kl.13.30 - 15.30, plan 11.

Vi har avtal med landstinget inom

Husläkarverksamhet

  • Gustafsson Araya Kerstin
    Läkare, privata vårdgivare
    Telefonnr: 08-587 676 01
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:15
  • Dahlheim Lars
    ST-läkare
    Telefonnr: 08-587 676 08
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:15
  • Froelich Matteus
    Läkare, privata vårdgivare
    Telefonnr: 08-587 676 16
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:15
  • Hedlund Michael
    Läkare, privata vårdgivare
    Telefonnr: 08-587 676 18
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:15
  • Kreivi Jan Peter
    Läkare, privata vårdgivare
    Telefonnr: 08-587 676 15
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:15
  • Lindquist Dan
    Läkare, privata vårdgivare. Verksamhetschef.
    Telefonnr: 08-587 676 11
    Telefontider: Mån-fre 08:30–09:15
  • Loohagen Anders
    Läkare, privata vårdgivare
    Telefonnr: 08-587 676 04
    Telefontider: Mån-fre
    08:30–09:15
  • Lunnergård Jens
    Läkare, privata vårdgivare
    Telefonnr: 08-587 676 03
    Telefontider: Mån-fre
    08:30–09:15
  • Madsen Louise
    ST-läkare.
    Telefonnr: 08-587 676 25
    Telefontider: Mån-ons
    08:30–09:15 ,
    Telefontider: Fre
    08:30–09:15
  • Olsson Maja
    Läkare ST
    Telefonnr: 08-587 676 28
    Telefontider: Mån-fre
    08:30–09:15
  • Österlund Sadarangani Engla
    ST-läkare
    Telefonnr: 08-587 676 14
    Telefontider: Mån-fre
    08:30–09:15
  • Tasola Maria
    Läkare, privata vårdgivare
    Telefonnr: 08-587 676 11
    Telefontider: Mån-fre
    08:30–09:15

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Familjeläkargruppen Odenplan.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

97 %

Det aktuella värdet är
97%
Mätningen genomfördes
2018-01-01 - 2018-06-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

100 %

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2018-09-01 - 2018-09-30

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Följer rekommenderade läkemedelsförskrivning (vårdcentral)

Läkemedelsförskrivning enligt Kloka listan

89 %
Det aktuella värdet är
89 %.
Undersökningen genomfördes
2014.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Mätt blodsockret på diabetespatienter (vårdcentral)

Långtidssockerprov är ett blodprov som ger ett mått på hur blodsockerhalten har legat två till tre månader innan provtagningen. Om man har diabetes är det vanligt att man lämnar detta prov för att fortlöpande kontrollera att behandlingen fungerar bra

94 %
Det aktuella värdet är
94 %.
Undersökningen genomfördes
2014.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

95 %
Det aktuella värdet är
95 %.
Undersökningen genomfördes
oktober 2018.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Ögonbottenundersökning vid diabetes – primärvård

Andel personer, 18 år och äldre med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

51 %

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2017/10/01 - 2017/12/31
Uppnått värde för mottagningen:
51 av 100
Nationellt målvärde:
96 av 100
Mer information Mindre information

Fotundersökning vid diabetes – primärvård

Andel personer, 18 år och äldre med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

56 %

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning ska göras varje år. Målnivån är 99 procent.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2017/10/01 - 2017/12/31
Uppnått värde för mottagningen:
56 av 100
Nationellt målvärde:
99 av 100
Mer information Mindre information