Mottagningens logotyp

Vårdcentralen Gnesta, Region Sörmland


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid

  • 2. Boka tid direkt

  • Beställa journalkopior

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

0158-524 10
Telefontid idag:
07–17
Öppet idag:
07:30–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07–17
Öppettider:
Mån-fre 07:30–17
Växeltelefon:
0158-524 00

ADRESS

Besöksadress
Nygatan 29
Län, kommun
Södermanlands län, Gnesta
Postadress
Region Sörmland
Vårdcentralen Gnesta
646 35 Gnesta
Vägbeskrivning

För att ta del av rekommenderad färdväg, besök Sörmlandstrafikens webbplats (www.sormlandstrafiken.se) eller hämta karta från Eniro (www.eniro.se).

Om oss

Vi är en välbemannad vårdcentral i centrala Gnesta. Vår ambition är att alltid ha bästa möjliga tillgänglighet och det bästa bemötandet, för att du som patient ska känna dig nöjd och väl omhändertagen!

Hos oss finns: Läkare, distriktssköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt samtals-, diabetes-, blodtrycks-, hjärtsvikts- och astma/KOL-mottagning. Vi har också laboratorium, barnmorskemottagning och barnavårdcentral.

Aktuella telefonnummer:

Rådgivning, lab, receptförnyelse, boka läkar-/skötersketid 0158-524 10

Fysioterapi (sjukgymnastik) 0158-524 43

Samtalsmottagning 0158-524 40

Receptionen 0158-524 01

BVC 0158-524 35

Information till patienter

Lab har drop in måndag-fredag kl 8-9, 9.30-11 samt måndag-torsdag kl 14-16. I övrigt är alla besök är tidsbokade.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.
  • Farjana Rubaia
    Underläkare, ej leg
  • Peter Ernst Adler
    Distriktsläkare
  • Eva Stenius
    Distriktsläkare
  • Håkan Welff
    Distriktsläkare
  • Beatrice Hallqvist
    Distriktsläkare
  • Ella Hallberg
    Underläkare ST
  • Rainer Birk
    Distriktsläkare
  • Minna Schlüter
    Distriktsläkare
  • Petra Berglin
    Medicinsk sekreterare
  • Sophia Sundquist
    Medicinsk sekreterare
  • Monica Attebäck
    Klinikadministratör
  • Wiola Andersson
    Medicinsk sekreterare
  • Monica Söderström
    Medicinsk sekreterare
  • Maria Haag
    Medicinsk sekreterare
  • Åsa Ekstrand
    Medicinsk sekreterare
  • Catharina Janse
    Sjuksköterska
  • Désirée De Smedt
    Arbetsterapeut
  • Louise Karlsson
    Arbetsterapeut
  • Petra Schlichting
    Verksamhetschef
  • Ellen Lindblad
    Sjuksköterska
  • Annelie Ådin
    Distriktssköterska
  • Pernilla Gustavsson
    Distriktssköterska
  • Lillemor Berggren
    Sjuksköterska
  • Louise Berg
    Vårdenhetschef
  • Anna Andersson
    Sjuksköterska
  • Marianne Sjölund
    Distriktssköterska
  • Anna Maria Wikström
    Sjuksköterska
  • Marita Klaesson
    Undersköterska
  • Karin Gustafsson
    Undersköterska
  • Susanne Flink
    Undersköterska
  • Hillevi Blom
    Undersköterska
  • Angelica Larsson
    Undersköterska
  • Ewa Isenius
    Distriktssköterska
  • Ida Brännlund
    Diabetessjuksköterska
  • Birgitta Dellrud
    Distriktssköterska
  • Johanna Alsterbrink
    Distriktssköterska

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Gnesta, Region Sörmland.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

98 %

Det aktuella värdet är
98%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

89 %

Det aktuella värdet är
89%
Mätningen genomfördes
2018-11-01 - 2018-11-30

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

71 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
71 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

66 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

60 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
60 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

67 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
67 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information