Karla vårdcentral, Örebro


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Mina bokade tider - av- och omboka

  • 2. Boka tid

  • 3. Gynekologisk cellprovtagning - av- och omboka tid

  • Av/omboka tid

  • Beställ journalkopia

  • Förnya recept

  • Förnya recept Preventivmedel

  • Kontakta oss

Telefonnummer och Öppettider

019-602 95 00
Telefontid idag:
07–17
Öppet idag:
07:45–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07–17
Öppettider:
Mån-fre 07:45–17
Växeltelefon:
019-602 10 00
Textelefon:
019-670 25 30

ADRESS

Besöksadress
Älvtomtagatan 30, Örebro
Län, kommun
Örebro län, Örebro
Postadress
Älvtomtagatan 30
703 42 Örebro

Om oss

Vårdcentralen är belägen i den västra stadsdelen av Örebro nära centrum. Till vårdcentralen finns goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter.

Arbetet på vårdcentralen präglas av ett vänligt bemötande och en helhetssyn på människan.

Hos oss kan du träffa distriktsläkare och distriktssköterska. För dig som har diabetes, astma eller KOL finns dessutom specialutbildade distriktssköterskor. På laboratoriet hjälper de biomedicinska analytikerna dig med provtagningar. På vårdcentralen finns också barnmorska och BVC-sköterska. Våra sjukgymnaster har bred kompetens inom olika områden exempelvis idrottsmedicin, basal kroppskännedom och akupunktur. Här finns också kuratorer med kunskaper i kognitiv beteendeterapi.

Du kommer i kontakt med oss genom telefon eller personlig kontakt. Du kan även kontakta oss, avboka och omboka tid, förnya recept med mera genom att logga in på våra e-tjänster på 1177.se. Distriktssköterskan har telefonrådgivning mellan 8.00 och 17.00. Vid akut sjukdom får du komma samma dag. Vid medicinskt behov får du tid till läkare inom sju dagar.

Vår ambition är att ge dig god vård, god tillgänglighet och gott bemötande av en engagerad och professionell personal. Därför mäter vi fortlöpande tillgängligheten när det gäller telefon och besök. Vårt mål är att alla patienter ska ha en fast läkarkontakt. Och vi arbetar kontinuerligt med att förbättra den medicinska kvaliteten i vården. Dessutom ser vi fortlöpande över våra rutiner, så att du ska få ett så bra omhändertagande som möjligt.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Karla vårdcentral, Örebro.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

73 %

Det aktuella värdet är
73%
Mätningen genomfördes
2017-07-01 - 2017-07-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

97 %

Det aktuella värdet är
97%
Mätningen genomfördes
2017-07-01 - 2017-07-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

66 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

51 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
51 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

66 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

66 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information