Karla vårdcentral, Örebro


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Mina bokade tider - av- och omboka

  • 2. Boka tid

  • 3. Gynekologisk cellprovtagning - av- och omboka tid

  • Beställ journalkopia

  • Förnya recept

  • Förnya recept Preventivmedel

  • Kontakta oss

Telefonnummer och Öppettider

019-602 95 00
Telefontid idag:
07–17
Öppet idag:
07:45–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07–17
Öppettider:
Mån-fre 07:45–17
Växeltelefon:
019-602 10 00
Textelefon:
019-670 25 30

ADRESS

Besöksadress
Älvtomtagatan 30, Örebro
Län, kommun
Örebro län, Örebro
Postadress
Älvtomtagatan 30
703 42 Örebro

Om oss

Vårdcentralen är belägen i den västra stadsdelen av Örebro nära centrum. Till vårdcentralen finns goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter. Arbetet på vårdcentralen präglas av ett vänligt bemötande och en helhetssyn på människor. Vår ambition är att ge dig en god vård av hög kvalitet, med bästa tänkbara tillgänglighet och service. Hos oss kan du känna dig trygg med att din hälsa är i goda händer. Hos oss kan du träffa distriktsläkare och distriktssköterska. För dig som har diabetes, astma eller KOL finns dessutom specialutbildade distriktssköterskor. På laboratoriet hjälper de biomedicinska analytikerna dig med provtagningar. På vårdcentralen finns också barnmorska och BVC-sköterska. Våra sjukgymnaster har bred kompetens inom olika områden exempelvis idrottsmedicin, basal kroppskännedom och akupunktur. Här finns också en kurator och psykoterapeut med kunskaper i kognitiv beteendeterapi. Vår ambition är att ge dig god vård, god tillgänglighet och gott bemötande av en engagerad och professionell personal.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Karla vårdcentral, Örebro.

Telefon- & läkartillgänglighet

Lätt att nå på telefon

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

76

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

Det aktuella värdet är
76%
Mätningen genomfördes
2016-09-01 - 2016-09-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

86

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
86%
Mätningen genomfördes
2016-09-01 - 2016-09-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

66

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

66

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

66

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

74

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

51

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
51 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

75

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

76

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information