- Län, kommun:
- Jämtlands län, Östersund
Region Jämtland Härjedalen har avslutat avtalet med Fjällvivans hälsocentral eftersom företaget har gått i konkurs. Du som varit listad hos Fjällvivan behöver nu välja en ny hälsocentral. Det kan du göra på tre sätt:
1. Logga in på 1177.se och välj ny hälsocentral via e-tjänsterna.
2. Skicka in en blankett till den hälsocentral du vill lista dig hos.
3. Fyll i blanketten direkt på plats hos den nya hälsocentralen.
Om du inte gör ett aktivt val kommer du att listas om automatiskt till den hälsocentral som ligger närmast dig.
Om du blir sjuk kan du ringa 1177 för rådgivning. Sjuksköterskor svarar dygnet runt och hjälper dig att bedöma ditt vårdbehov och hänvisar dig vidare om det behövs.
Vid livshotande tillstånd – ring alltid 112.
Ägarform: Privat
Verksamheten arbetar på uppdrag av Region Jämtland Härjedalen.
Region Jämtland Härjedalen har avslutat avtalet med Fjällvivans hälsocentral eftersom företaget har gått i konkurs. Du som varit listad hos Fjällvivan behöver nu välja en ny hälsocentral. Det kan du göra på tre sätt:
1. Logga in på 1177.se och välj ny hälsocentral via e-tjänsterna.
2. Skicka in en blankett till den hälsocentral du vill lista dig hos.
3. Fyll i blanketten direkt på plats hos den nya hälsocentralen.
Om du inte gör ett aktivt val kommer du att listas om automatiskt till den hälsocentral som ligger närmast dig.
Om du blir sjuk kan du ringa 1177 för rådgivning. Sjuksköterskor svarar dygnet runt och hjälper dig att bedöma ditt vårdbehov och hänvisar dig vidare om det behövs.
Vid livshotande tillstånd – ring alltid 112.
Här kan du läsa om vår tillgänglighet och vad andra patienter tycker om oss.
Här kan du meddela oss på 1177.se om sidans kontaktuppgifter eller text behöver ändras. För frågor om din vård, kontakta din mottagning via e-tjänster eller telefon.
Rapportera fel och andra vanliga frågor
Vill du kontakta 1177.se om något annat? Vänligen besök 1177 kontaktsida.