- Postadress:
- Klagomålsenheten, Region Örebro län, Box 1613, 701 16 Örebro
- Webbplats:
- https://www.regionorebrolan.se/sv/vard-och-halsa/ovriga-enheter/halso--och-sjukvardsgemensamma-resurser/patientnamnden/
Du som är patient eller närstående kan lämna klagomål och synpunkter på följande sätt inom Region Örebro län:
- Via inloggad e-tjänst på 1177.se- vård
- Via inloggad e-tjänst på 1177.se- Folktandvården
- Via formulär på Region Örebro läns webbplats
- Via patientnämnden
- Via post
Klagomål via post adresseras till:
Klagomålsenheten
Region Örebro län
Box 1613
701 16 Örebro
Efter att du lämnat klagomål eller synpunkter bör du få svar inom fyra veckor.
Som patient har du rätt att bli bemött med respekt av personalen i hälso- och sjukvården. Du ska få en bra vård av god kvalitet.
Om du inte är nöjd med den vård som du fått eller är missnöjd med bemötandet, har du rätt att klaga och lämna synpunkter.
Verksamheten arbetar på uppdrag av Region Örebro län.
Du som är patient eller närstående kan lämna klagomål och synpunkter på följande sätt inom Region Örebro län:
Via inloggad e-tjänst på 1177.se- vård
Via inloggad e-tjänst på 1177.se- Folktandvården
Via formulär på Region Örebro läns webbplats
Via patientnämnden
Via post
Klagomål via post adresseras till:
Klagomålsenheten
Region Örebro län
Box 1613
701 16 Örebro
Efter att du lämnat klagomål eller synpunkter bör du få svar inom fyra veckor.
Här kan du meddela oss på 1177.se om sidans kontaktuppgifter eller text behöver ändras. För frågor om din vård, kontakta din mottagning via e-tjänster eller telefon.
Rapportera fel och andra vanliga frågor
Vill du kontakta 1177.se om något annat? Vänligen besök 1177 kontaktsida.