Sandens hälsocentral, Boden


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställ tid för rese-vaccination.

  • Förnya recept

  • Mejlkontakt

  • Rådgivning

Telefonnummer och Öppettider

0921-660 60
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt
Drop-in-tid idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07:30–17
Öppettider:
Mån-fre 07:30–17 Lunch kl 12-13
Drop-in-tider:
Mån-tis 08:15–09:30
Tor-fre 08:15–09:30
Växeltelefon:
0921-660 00

ADRESS

Besöksadress
Sturegatan 20 A
Län, kommun
Norrbottens län, Boden
Postadress
Sandens hälsocentral
Sturegatan 20 A
961 33 Boden

Om oss

Välkommen till Sandens hälsocentral

Sandens hälsocentral byggdes 1992 . Här råder en trevlig familjär atmosfär där alla kan känna sig välkomna.

Välkommen till Sandens hälsocentral - den öppna hälsocentralen Här kan du själv bestämma vilken dag du vill träffa någon av våra olika yrkesprofessioner som har lång erfarenhet och hög kompetens. Här lär du känna Din personal som ansvarar för Din vård och ser till Dina behov.

Sandens hälsocentral har drygt 11.000 listade patienter.

Vi har fast anställda specialistläkare i allmänmedicin. Distriktssköterskor med utbildning i akutsjukvård, diabetes, inkontinens, barn- mödrahälsovård. På hälsocentralen arbetar även arbetsterapeuter, fotvårdsspecialist, kurator med KBT-utbildning, sekreterare, undersköterskor och biomedicinsk analytiker.

Våra sjukgymnaster som arbetar för oss på Sanden har sina lokaler på Björknäs hälsocentral.

Vi kan även erbjuda artrosskola, osteoporosskola, KOL-skola, rökavvänjning, föräldrautbildning och spädbarnsmassage.

Sandens hälsocentral har erhållit pris i patientsäkerhet och arbetsmiljö.

Dietist och ljusbehandling är gemensam för hälsocentralerna i Boden och finns på Björknäs hälsocentral.

Jourcentralen är gemensam för hälsocentralerna i Boden och finns på Sandens hälsocentral.

Information till patienter

Öppen mottagning till läkare, distriktssköterska, laboratorium. Onsdagar ingen öppen mottagning till läkare, men vi tar alltid emot akut sjuka och jourfall. För besked om vilka läkare som är i tjänst se öppen mottagning.

Lunch mellan klockan 12-13.

Jourcentralen Boden håller stängt under vardagskvällar på grund av läkarbrist. Du kan dock besöka jourcentralen lördagar, söndagar och helgdagar klockan 13.00 - 19.00.

Vid allvarliga tillstånd, som inte kan vänta till nästa dag, söker du akutmottagningen vid Sunderby sjukhus. I annat fall ber vi dig kontakta hälsocentralen dagtid. Behöver du rådgivning kontakta 1177.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Sandens hälsocentral, Boden.

Telefon- & läkartillgänglighet

Lätt att nå på telefon

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

100

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2016-07-01 - 2016-07-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

99

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
99%
Mätningen genomfördes
2016-07-01 - 2016-07-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

86

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

87

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

91

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

83

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

83

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

94

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
94 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

91

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information