Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Egenremiss

  • Förlänga sjukskrivning

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

  • Rådgivning

Telefonnummer och Öppettider

0470-58 84 72
Telefontid idag:
07–11:30
Öppet idag:
07:30–12

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 07–15
Fre 07–11:30
Öppettider:
Mån-tor 07:30–11:45
Mån-tor 12:30–16
Fre 07:30–12
Växeltelefon:
0470-58 80 00

ADRESS

Besöksadress
Centrallasarettet Växjö, Strandvägen 8, huvudentrén
Län, kommun
Kronobergs län, Växjö
Postadress
Ortopedmottagningen
Strandvägen 8
351 85 Växjö

Vårt utbud

Rådgivning

0470-58 84 72

Receptförnyelse, sjukskrivningsfrågor, journalkopior och intyg

0470-58 84 72

Operationskoordination

Telefontid: Mån-tor kl 9.00-11.00

Johanna och Malin 0470-58 72 67
Annika 0470-58 72 31

Relaterade mottagningar

Våra samarbetspartners inom Fysioterapin lasarettsrehab Växjö och Team Olmed Växjö hittar ni i följande länkar.

http://www.1177.se/Hitta-vard/Kronoberg/Kontakt/Sjukgymnastiken-Vaxjo/

http://www.teamolmed.se/kontakta-oss/vaexjoe.aspx

Vårdgarantiärenden

Telefontid: måndag-fredag kl.08.00-11.30

Telefonnummer: 0470-58 86 36

Om oss

Vi tar emot patienter som remitterats eller skrivit egenremiss för ortopediska sjukdomar och besvär.

Sjuksköterskorna har egna mottagningar där olika gipsbehandlingar och specialiserad sårvård utförs.

Vi har även barnmottagning, där olika yrkesprofessioner arbetar i team.

På ortopedmottagningen utförs även mindre operationer i lokalbedövning, t.ex. för karpaltunnelsyndrom och så kallade knäppfingrar.

Tillsammans ser vi till hela människan med respekt och tillit!

Information till patienter

Remisskrav:
Ja, remiss krävs.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Ortopedmottagningen Växjö.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information