Astrakanen läkarcentrum Nybro
Våra e-tjänster
Fler e-tjänster Färre e-tjänster-
Av/omboka tid
Här kan du av- eller omboka en redan bokad tid på mottagningen. Anmäl ditt återbud ett dygn innan den bokade tiden annars har Landstinget rätt att debitera dig för uteblivet besök. Uteblir du från besöket utan att avboka har landstinget rätt att ta ut en avgift för uteblivet besök. Det gäller även dig som har frikort eller är under 20 år eller över 85 år. Du får bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via ditt konto i Mina vårdkontakter inom3 arbetsdagar. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kommer att få svar inom3 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Landstingets avgifter gäller. Receptförnyelse kostar 60 kronor. Om du är under 20 år eller har giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig.
Telefonnummer och Öppettider
0481-696 96- Telefontid idag:
- Stängt
- Öppet idag:
- Stängt
- Drop-in-tid idag:
- Stängt
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-tor 07:30–16:30 Fre 07:30–15:30 - Öppettider:
-
Mån-fre 07–12 Mån-tor 12:45–18 Fre 12:45–17 - Drop-in-tider:
-
Mån-fre 07:30–11 Provtagning Mån-fre 08–10 Läkare Mån-fre 10–11 Sjuksköterska Mån-fre 13–15 Läkare
- Webbplats:
- www.astrakanen.se
ADRESS
- Besöksadress
- Tunnelgatan 8, Nybro
- Län, kommun
- Kalmar län, Nybro
- Postadress
-
Astrakanen läkarcentrum Nybro
Tunnelgatan 8
382 30 Nybro
- Vägbeskrivning
-
Bil/tåg/buss/gående: Starta i riktning öst på Stationsplan vid resecentrum, kör ca 50 m sväng höger in på Stora Nygatan kör ca 200 m, sväng vänster in på Tunnelgatan, sväng vänster till parkering. Flexbuss stannar vid entren.
Om oss
Välkommen till Astrakanen, din hälsocentral i Nybro. Vi kan erbjuda dig både tidsbeställd och drop in-mottagning till våra läkare och distriktssköterskor. Vi kan även erbjuda er tid till våra specialistsjuksköterskor inom Astma/Kol, Livsstilsrådgivning/tobaksavvänjning, demens, inkontinensutredning/enureslarm, diabetes och resemedicin. Vi har även tillgång till primärvårdspsykolog och medicinsk fotvård.
Information till patienter
För beställning av tider till läkare, distriktssköterska och våra
specialistmottagningar vg kontakta oss. För vidare information
gå in på vår webbplats www.astrakanen.se
- Ålder:
- Vi tar emot patienter i alla åldrar.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Privat.
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Astrakanen läkarcentrum Nybro.
Telefon- & läkartillgänglighet
Primärvårdens tillgänglighet per telefon
Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.
- Det aktuella värdet är
- 93%
- Mätningen genomfördes
- 2018-07-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården
Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård
Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.
- Det aktuella värdet är
- 99%
- Mätningen genomfördes
- 2018-12-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 80 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 73 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 78 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 76 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 85 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 85 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 80 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting