Infektionsmottagningen Länssjukhuset Ryhov


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av- och omboka tid infektionsmottagningen

  • Av- och omboka tid vaccinationsmottagningen

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Boka tid infektionsmottagningen

  • Fråga sjuksköterskan

  • Förlänga sjukskrivning

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

036-32 21 00
Telefontid idag:
08–15:45
Öppet idag:
07:30–16:30

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 08–15:45
Fre 08–14:45
Öppettider:
Mån-tor 07:30–16:30
Fre 07:30–15:30
Växeltelefon:
010-241 00 00

ADRESS

Besöksadress
Län, kommun
Jönköpings län, Jönköping
Postadress
Infektionsmottagningen
Länssjukhuset Ryhov
551 85 Jönköping
Vägbeskrivning

Mottagningen finns i hus H5 vid Terapivägen.

Vårt utbud

Här finns fakta, råd och stöd kring reseråd och vaccinationer.

Tema: Reseråd och vaccinationer

I temaområdet Reseråd och vaccinationer finns allmänna råd inför resan, information om sjukdomar och vilka vaccinationer man kan behöva.
Reseråd och vaccinationer

Om oss

Infektionskliniken är länets kunskapscentrum för infektionssjukdomar. Här vårdas patienter med infektionstillstånd som på grund av smittsamhet eller svårighetsgrad inte kan handläggas på vårdcentraler eller på andra sjukhuskliniker. Kliniken behandlar också patienter med nedsatt infektionsförsvar och ökad infektionsbenägenhet.

Klinikens vaccinationsmottagning ger råd och vaccinering inför resor till exotiska och tropiska länder. Här görs också hälsokontroll efter utlandstjänstgöring. Mer vanliga vaccinationer inför utlandsresor utförs av länets vårdcentraler.

Information till patienter

Remisskrav:
Infektionsmot, ja. Vaccinationsmot, nej, men boka tid.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Infektionsmottagningen Länssjukhuset Ryhov.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

79 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
79 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

91 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

92 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
92 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information