Mottagningens logotyp

Vårdcentralen City Eskilstuna, Region Sörmland


Drop-in-vaccination TBE för barn och ungdomar upp till 19 år:

23/1 kl 16-18, Vårdcentralen plan 3

26/2 kl 13-15, entréplan BVC:s lokaler

26/3 kl 13-15, entréplan BVC:s lokaler

23/4 kl 13-15, entréplan BVC:s lokaler

28/5 kl 13-15, entréplan BVC:s lokaler

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid

  • 2. Boka tid direkt

  • Beställa journalkopior

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

016-10 40 01
Telefontid idag:
07–17
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07–17
Öppettider:
Mån-tis 08–17
Ons 07–19
Tor-fre 08–17
Växeltelefon:
016-10 30 00

ADRESS

Besöksadress
Kungsgatan 39
Län, kommun
Södermanlands län, Eskilstuna
Postadress
Region Sörmland
Vårdcentralen City Eskilstuna
631 88 Eskilstuna
Vägbeskrivning

För att ta del av rekommenderad färdväg, besök Sörmlandstrafikens webbplats (www.sormlandstrafiken.se) eller hämta karta från Eniro (www.eniro.se).

Om oss

Välkommen till Vårdcentralen City, Eskilstunas närmaste vårdcentral. Vi finns mitt i centrum och har öppet måndag, tisdag, torsdag och fredag kl 8-17, onsdag kl 7-19. Hos oss får du tillgång till läkare, sjukgymnaster, distriktssköterskor, kurator och psykolog. Vi har även barnavårdscentral/familjecentral. Distriktssjoursmottagning bedrivs i Vårdcentralen Citys lokaler lördag, söndag och helgdagar kl. 9-21.Vi har en lättakut, en öppen mottagning dit du kommer utan att boka tid. Vi hjälper dig som har hosta, feber, halsont, urinvägsbesvär, ont i öron, hudbesvär, allergi och insektsbett, akut smärta och andra lättare akuta besvär som du haft i högst två veckor. Lättakuten är öppen helgfri måndag-fredag kl 13-14.45.

Aktuella telefonnummer:


Rådgivning, receptförnyelse, boka läkar-/skötersketid 016-10 40 01


Diabetessköterska 016-10 52 34

Psykolog/kurator 016-10 40 38

Sjukgymnast/fysioterapeut 016-10 40 85


BVC-sköterska: 016-10 33 34, 016-10 34 76,

016-10 40 02, 016-10 40 36, 016-10 40 82

016-10 42 85, 016-10 54 18



Drop in på lab

Måndag, tisdag, torsdag kl 8-16

Onsdag kl 7.15-18

Fredag kl 8-12

Lunchstängt kl 12-13

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.
  • Magnus Gustafsson
    Verksamhetschef

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen City Eskilstuna, Region Sörmland.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

79 %

Det aktuella värdet är
79%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

86 %

Det aktuella värdet är
86%
Mätningen genomfördes
2018-11-01 - 2018-11-30

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

70 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
70 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

67 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
67 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

63 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
63 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

70 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
70 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information