Mottagningens logotyp

Vårdcentralen Fröslunda Eskilstuna, Region Sörmland


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

016-10 42 00
Telefontid idag:
07–17
Öppet idag:
07:45–17 , 07:45–18:30

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07–17
Öppettider:
Mån-fre 07:45–17
Tis 07:45–18:30
Tor 07:45–18:30
Växeltelefon:
016-10 30 00

ADRESS

Besöksadress
Lindängsvägen 2
Län, kommun
Södermanlands län, Eskilstuna
Postadress
Region Sörmland
Vårdcentralen Fröslunda Eskils
631 88 Eskilstuna
Vägbeskrivning

Sök utifrån besöksadressen.

Om oss

Vårdcentralen Fröslunda är Sörmlands största vårdcentral. Sjukvårdsrådgivning och tidsbokning kl. 7-17 måndag - fredag 016-10 42 00Sjukvårdsrådgivning dygnet runt 1177Arbetsterapi 016-10 42 60 BVC kl. 9.15-10 016-10 41 52016-10 41 53016-10 42 10016-10 42 36016-10 42 87 Demensteamet 016-10 42 00Diabetesteamet 016-10 42 00Dietist 073-866 12 21Kuratorer 016-10 57 34Provtagning 016-10 42 08Psykoterapi 016-10 42 00Reception 016-10 42 05Samordningssjuksköterska 016-10 42 58Sjukgymnastik 016-10 42 91Sköterskemottagning 016-10 42 00

Fröslunda är den största vårdcentralen i Sörmland - vi har 19 500 boende i vårt område. Eftersom vi är en så stor vårdcentral har vi också ett mycket brett utbud av sjukvårdstjänster.

Vi erbjuder läkare, distriktssköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeut och kurator, men också specialistsköterskor för diabetes, astma, demens och sår. Vi har även en barnavårdscentral, grupper för hjälp till rökstopp, viktgrupp, dietist, en fotvårdsspecialist samt massörer.


Flera av våra medarbetare talar fler språk utöver svenska, till exempel arabiska, finska, serbiska, bosniska, ryska, ukrainska, polska och mandarin.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.
  • Birgitta Danielsson
    Verksamhetschef

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Fröslunda Eskilstuna, Region Sörmland.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

74 %

Det aktuella värdet är
74%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

87 %

Det aktuella värdet är
87%
Mätningen genomfördes
2018-11-01 - 2018-11-30

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

70 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
70 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

64 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
64 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

61 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
61 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

66 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

73 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
73 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information