Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna
Varför visas ett felmeddelande när jag loggar in?
Ibland visas ett felmeddelande när du loggar in på 1177.se med en iPhone. Det kan orsakas av en inställning på mobilen. Du kan undvika problemet genom att ändra standardwebbläsare i din mobil.
Felmeddelandet visas när du försöker logga in via en annan webbläsare än den som är standard på din iPhone.
Ändra standardwebbläsare
Så här gör du för att ändra standardwebbläsare:
- Öppna appen Inställningar i din iPhone.
- Skrolla ner och klicka på Appar.
- Klicka på appen för den webbläsare du vill sätta som standard, till exempel Chrome eller Safari.
- Klicka på Förvald app för webbläsare.
- Välj den webbläsare som du vill använda som standard.
Nu kommer alla länkar och sidor för att logga in öppnas i den webbläsare du har valt.
Du kan också ändra inställningen så här
Det finns ett till sätt att ändra standardwebbläsare:
- Öppna Inställningar i din iPhone.
- Klicka på Appar.
- Välj Förvalda appar.
- Klicka på Webbläsarapp.
- Välj den app som ska vara standard.