Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Beställa journalkopior

  • Hur kan vi förbättra vården

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

08-123 366 00
Öppet idag:
08–22

Övriga tider och telefonnummer

Öppettider:
Mån-sön 08–22

ADRESS

Besöksadress
Mörbygårdsvägen 88,Danderyds sjukhus,Hus 19, plan 2
Län, kommun
Stockholms län, Danderyd
Postadress
Mörbygårdsvägen 88
Danderyds sjukhus
Hus 19,plan 2

Om oss

På närakuten kan vuxna och barn i alla åldrar få hjälp med akuta sjukdomar och olycksfall som inte är livshotande. I en akut nödsituation ring alltid 112.

Närakuten är främst till för dig som behöver mer akut vård än din vårdcentral eller husläkarjour kan erbjuda. Vi kan hjälpa dig med till exempel frakturer, hjärnskakning, sårskador, misstänkt lunginflammation och akuta allergiska problem.

Vi har drop-in-mottagning och du kan komma till oss oavsett var du bor. Ring 1177 för råd innan du åker hit, så minskar risken att du får vänta i onödan.
Här finns specialistläkare och sjuksköterskor med särskilda kunskaper om akut vård. Vi har även hög kompetens för barn och äldre och möjlighet till konsultation från andra specialister.

För besvär som inte är akuta och för utredningar eller återbesök ska du kontakta din ordinarie vårdcentral. Är du osäker på var du får bäst hjälp så ring 1177 för råd om sjukdomar och vård dygnet runt.

Vi har avtal med landstinget inom

Närakut

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Närakut Danderyd.

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

4 %
Det aktuella värdet är
4 %.
Undersökningen genomfördes
september 2018.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information