1177.se

Digital tillgänglighet 1177

Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda 1177.  Vi är medvetna om att det finns vissa problem med tillgängligheten. Vi arbetar hela tiden med att förbättra webbplatsen för våra användare. Genom att lämna synpunkter kan du hjälpa oss att bli bättre.

Här kan du lämna synpunkter

Berätta för oss vad som inte fungerar för dig. Var gärna tydlig genom att skriva vilken sida det handlar om.

(Fält med * är obligatoriska.)

Det här är lagen om digital tillgänglighet

1177 drivs av Inera AB. Inera AB följer lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Det innebär att 1177 till största del motsvarar nivå AA i den så kallade standarden WCAG 2.1.

Här kan du läsa mer om lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Rapportera tillsynsmyndigheten

Om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet kan du kontakta myndigheten för digital förvaltning, DIGG på den här sidan: Rapportera brister i tillgängligheten till DIGG.

Så tillgängliga är olika delar av 1177

Vi vet att det finns vissa problem med digital tillgänglighet på 1177.

1177 består av flera olika delar. Läs mer om varje del för att läsa om de brister som vi känner känner till och arbetar med att förbättra. 

Gävleborg

Region Gävleborg vill att så många som möjligt ska kunna använda den digitala tjänsten Min vård Gävleborg.

Läs om hur tjänsten uppfyller lagen om tillgänglighet, Så tillgänglig är Min vård Gävleborg.

Mer på 1177.se

Så loggar du in på 1177.se

För att logga in på 1177.se behöver du ha en e-legitimation, antingen BankID eller Freja e-id plus.

Till toppen av sidan