Kontakta vården på nätet

Invånarsupport för Västra Götalandsregionen

Innehållet gäller Västra Götaland

Invånarsupporten i Västra Götaland finns till för dig som invånare och patient när du behöver teknisk support gällande digitala tjänster.

Kontaktvägar

Support via chattbotten Liv

Via den digitala assistenten chattbotten Liv kan du dygnet runt snabbt få svar på frågor om e-tjänster. Du som söker information i Liv är anonym.
Chattbotten Liv kan endast ge support på svenska.

Liv hittar du exempelvis på startsidan

Chatta med medarbetare i invånarsupporten

Helgfria måndagar till onsdagar klockan 09:00-12:00 är chattbot Liv förstärkt. Då finns möjlighet för dig att få teknisk support genom att chatta med Västra Götalandsregionens invånarsupport via Liv. En medarbetare tar vid om Liv inte kan svara på din fråga om nedanstående tjänster. Vid behov kan medarbetare i invånarsupporten dessutom erbjuda sig att ringa upp dig för fortsatt support.
Medarbetarna i chatten kan ge support på svenska och oftast även på engelska.

Ring invånarsupporten

Onsdagar och torsdagar mellan klockan 13.00 och 15.30 kan du ringa och få hjälp av invånarsupporten via telefon.
Telefonnummer är 010 - 44 14 600.
Via telefon kan du få support på svenska och oftast även på engelska.

Om du blir uppringd visas VGR:s växelnummer 010-166 42 00 eller 010-331 22 90. 

Medicinska frågor besvaras inte av invånarsupporten, inte heller ärenden som gäller till exempel remisser, tidsbokningar eller receptförnyelse. Kontaktuppgifter till bland annat vårdcentraler och mottagningar hittar du på 1177.se

Tjänster som du kan fråga om

Vård och hälsa

I Vård och hälsa hittar du digitala vårdmöten och egenmonitorering.

Under digitala vårdmöten når du

 
Närhälsan Online

Närhälsan Online träffar du läkare, psykolog eller sjuksköterska. Här kan du också delta i ett digitalt vårdmöte som du har fått kallelse till. I appen finns också stöd för egenmonitorering, där du själv mäter och registrerar värden med hjälp av digital teknik.

Ungdomsmottagningen Online

I Ungdomsmottagningen Online kan du som är under 25 år träffa vårdpersonal via videosamtal. Du kan prata om hur du mår, ställa frågor om kroppen, sex och relationer, skaffa preventivmedel och mycket mer.

Migränappen

Migränappen ska hjälpa användaren att få en större förståelse för sin huvudvärk/migrän, och på så vis kunna hantera värken bättre. Detta gäller oavsett om du har en vårdkontakt eller inte.

Epilepsiappen

Epilepsiappen ska göra det enklare för invånare att förstå sin sjukdom, få korrekt hjälp till självhjälp och kan även fungera som ett stöd i kontakt med vården. Det är ett verktyg för dig att hantera och kontrollera din sjukdom.

Antistressappen

Appen AntiStress erbjuder guidade övningar i medveten andning för att minska stress.

Till toppen av sidan