Vi inför ett nytt journalsystem: störningar i vissa funktioner på 1177.Det här meddelandet avser Örebro län

Just nu kan du inte boka ny tid eller omboka en befintlig tid via 1177.se. Du kan däremot avboka tid. Du kan heller inte se ditt saldo i tjänsten Högkostnadsskydd. Vi arbetar med lösning på problemet.

Tolkcentralen för döva, Östersund

Residensgränd 3, 831 30 Östersund

Visa på kartaVägbeskrivning

Telefonnummer
Telefontider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag08.00–14.30
Tisdag08.00–14.30
Onsdag08.00–14.30
Torsdag08.00–14.30
Fredag08.00–11.30
LördagStängt
SöndagStängt
Växeltelefon

Besöksadress:
Residensgränd 3, 831 30 Östersund
Län, kommun:
Jämtlands län, Östersund
Postadress:
Östersunds Sjukhus, 831 83 Östersund

Vägbeskrivning

Hitta hit:

Residensgränd 3 (gränden mellan Skatteverket och Residenset). Boka tid i förväg, dörren är alltid låst.

Till oss kan du vända dig när du är i behov av teckenspråks-/dövblindtolk, vuxendöv-/skrivtolk eller har frågor som rör kommunikation med döva, dövblinda, vuxendöva samt människor med hörselnedsättning.

En tolk kan behövas vid många tillfällen i kommunikationen mellan hörande och döva eller gravt hörselskadade. Tolkservice är kostnadsfri i vardagliga situationer som till exempel vid kontakt med sjukvård, myndigheter och på arbetsplatser mm. Tolkning sker med olika metoder som teckenspråk, skrivtolkning, TSS och tydligt tal. Tolkarna har tystnadsplikt enligt lag, förmedlar neutralt allt som sägs och arbetar över hela länet.


Om du behöver en tolk i en akut situation, t.ex akut sjukvård, tandvård eller hos polis mm, ring sjukhusets växel: 063-15 30 00 och be dem söka efter tolk i JourLisa.

Driftsform: Region

Bildtelefon: 0406149014@t-meeting.se

E-post: tolkcentralen@regionjh.se

Fax: 063-15 38 56

Till toppen av sidan