Vårdförbundets blockad.Det här meddelandet avser Stockholms län

Region Stockholm arbetar för att blockaden inte ska påverka dig som patient. Du som har ett inbokat besök i vården, hos tandläkaren eller planerad operation, ska utgå från att det blir av. I annat fall kommer mottagningen att kontakta dig. Läs mer på Region Stockholms webbplats.

Det här kan du göra när du loggat in

Beställa teckenspråkstolk, dövblindtolk eller skrivtolk

Innehållet gäller Stockholms län

Boka tolk via Tolkportalen eller 1177.se till personer med dövhet, dövblindhet eller hörselnedsättning.

Vill du beställa en tolk kan du logga in direkt på Tolkportalen eller logga in på 1177 och klicka dig vidare till Tolkportalen. 

För att underlätta åtkomst till tjänsten Tolkportalen i 1177.se går det att skapa en genväg på din startsida.
1. Logga in till 1177’s e-tjänster.
2. Gå till Övriga tjänster
3. Klicka på stjärnmarkeringen bredvid Tolkportalen.
4. Nu finns Tolkportalen på din startsida under Genvägar

genveg tolkportal.jpg

För att boka en tolk behöver du personnumret till personen som behöver hjälp. Du kan boka en tolk 1 dag (vardag) innan uppdraget ska utföras.

Via Tolkportalen kan du boka teckenspråkstolkning, dövblindtolkning, skrivtolkning, samt tolkning med tecken som stöd. Du kan även:

  • se vilka beställningar du har på gång
  • ändra i beställningar
  • kopiera uppgifter från en tidigare beställning
  • avboka beställningar
  • lämna synpunkter på ett utfört tolkuppdrag.

När du gör ändringar eller avbokningar via Tolkportalen skickas uppgifterna till Tolkcentralen som uppdaterar din beställning. Därför kan det ta några dagar innan du ser din ändring. 

Tjänsten är tillgänglig för dig som är folkbokförd i Stockholms län.

Till toppen av sidan