Norrlidens hälsocentral


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av- eller omboka tid

  • Beställ journalkopior

  • Beställ svar på röntgen och provtagning

  • Beställ tid för resevaccination

  • Boka telefontid

  • Boka tid

  • Fråga sjuksköterskan

  • Förnya diabeteshjälpmedel

  • Förnya inkontinenshjälpmedel

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta oss

  • Livsstilsformulär

  • Rådgivning

  • Stöd och behandling

  • Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?

  • Välj hälsocentral

Telefonnummer och Öppettider

0480-819 30
Telefontid idag:
08–16:30
Öppet idag:
08–16:30

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 08–16:30
Fre 08–15
Öppettider:
Mån-fre 08–16:30

ADRESS

Besöksadress
Två Bröders väg 1 Kalmar
Län, kommun
Kalmar län, Kalmar
Postadress
Norrlidens hälsocentral
Två Bröders väg 1
393 58 Kalmar
Vägbeskrivning

Buss: Linje 405 stannar vid hållplatsen Två bröders väg. Parkering: Betalparkering finns i anslutning till Hälsocentralen.

Vårt utbud

Här hittar du öppettider och telefonnummer till våra mottagningar.

Astma/KOL-mottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Blodtrycksmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Demensmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Diabetesmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Distriktsläkarmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Distriktssköterskemottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Hjärtsköterskemottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Inkontinensmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Livsstilsmottagningen

På livsstilsmottagningen jobbar hälsokoordinatörer och tobaksterapeuter. Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Provtagningsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Psykologmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Rehabkoordinator

Rehabkoordinatorn är ett stöd för dig som är sjukskriven eller riskerar att bli det. Rehabkoordinatorn samarbetar med arbetsgivare, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och kommunen.

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Om oss

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Vårt mål är att se till hela dig som individ och att kunna erbjuda dig kontinuitet i form av en fast läkarkontakt. Vi har fokus på hälsa och utöver den vanliga sjukvården kan du även få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.


Vi arbetar alltid för att du ska få bästa möjliga vård utifrån dina behov.


Välkommen till oss!

Verksamhetschef Katarina Jervelind

Information till patienter

Du hittar oss på Två Bröders väg 1 i Norrliden. Vi är en av länets 27 landstingsdrivna hälsocentraler och har ca 5 200 listade patienter.

Hos oss arbetar fyra läkare, alla med specialistkompetens i allmänmedicin, samt en till två utbildningsläkare. Vi har distriktssköterskor och sjuksköterskor som ansvarar för sjukvårdsrådgivning m.m. och som också har specialistkompetens inom astma/KOL, demens, diabetes, hjärta/kärl, inkontinens och livsstil. Hos oss finns också tre undersköterskor som bland annat sköter provtagning. Tre medicinska sekreterare ansvarar för dokumentation och receptionsarbete. Vi har även en primärvårdspsykolog.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Norrlidens hälsocentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

100 %

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2017-07-01 - 2017-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

76 %

Det aktuella värdet är
76%
Mätningen genomfördes
2017-10-01 - 2017-10-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

59 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
59 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

64 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
64 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information