Hjälp oss att bli bättre!

Delta gärna i vår webbundersökning och berätta vad du tycker om 1177.se. Undersökningen tar några minuter att göra och svaren är anonyma.

Du hittar undersökningen här.
Boka, omboka eller avboka en tid

Beställ tid

Innehållet gäller Jönköpings län

Du kan beställa tid hos många mottagningar för besök som inte är akuta. Det gör du genom att logga in på 1177.se.

Hos många mottagningar kan du beställa tid för besök. Du beställer bara tid för besök som inte är akuta. Har du akuta besvär ringer du 1177 för sjukvårdsrådgivning eller direkt till din mottagning.

Om du behöver tolk vid besöket anger du det när du har loggat in.

När får jag svar?

Du får svar inom en arbetsdag via e-tjänsterna på 1177.se.

Avboka eller ändra tid

Vill du avboka eller ändra din besökstid måste du göra det senast:

  • en hel vardag (24 timmar) före besök till vårdcentral eller övriga vårdbesök
  • tre hela vardagar (72 timmar) före besök till specialistsjukvård (på sjukhus) 

Kommer du inte till besöket, avbokar eller ändrar tid för sent får du betala för vårdbesöket. 

Utföra ärenden åt andra

Du kan utföra ärenden åt dig själv eller ditt barn under 13 år som du valt att vara ombud för. 
 

Hur länge måste jag vänta?

I Jönköpings län erbjuds du en besökstid för bedömning av ditt hälsotillstånd på vårdcentral inom 3 dagar. Om ditt hälsotillstånd kräver en bedömning inom det närmaste dygnet väljer du akut besök.

Om du får en remiss eller själv söker till den specialiserade vården erbjuds du, om möjligt, tid inom 60 dagar.

Så loggar du in på 1177.se

För att logga in på 1177.se behöver du ha en e-legitimation, till exempel Mobilt BankID eller Freja e-id plus.

Support för e-tjänster

Har du frågor om eller synpunkter på e-tjänsterna?

Till toppen av sidan