Hjälp oss att bli bättre!

Delta gärna i vår webbundersökning och berätta vad du tycker om 1177.se. Undersökningen tar några minuter att göra och svaren är anonyma.

Du hittar undersökningen här.
Hjälpmedel i Dalarna

Kundservice och teknisk support för hjälpmedel

Innehållet gäller Dalarna

Behöver du support för ditt hjälpmedel tar du kontakt med den vårdgivare du fått hjälpmedlet från.

Kvinna med lurar

Kontakta i första hand den vårdgivare som förskrivit hjälpmedlet till dig om det skulle uppstå något fel. Du kan också ta kontakt med Dalarnas Hjälpmedelscenter för rådgivning och stöd (ej jour) eller skicka felanmälan till oss via formulär.

Hörapparater / hörhjälpmedel

Hörcentralen
Telefon: 010-249 21 29
Telefontid måndag-torsdag 08.00-09.30
E-tjänster: Hörcentral Borlänge

Texttelefoner

Pedagogisk hörselvård
Telefon: 010-249 03 50
E-tjänster: Pedagogisk hörselvård

Synhjälpmedel

Syncentralen
Telefon: 010-249 27 32
Telefontid måndag 08.00-09.30 och 10.00-12.00 och 13.00-14.00, onsdag 08.00-09.30 och 10.00-12.00, torsdag 08.00-09.30 och 10.00-12.00.

E-tjänster: Syncentral

CPAP/APAP

CPAP/APAP-mottagning
E-post: hjalpmedelscenter@regiondalarna.se (även för beställning av tillbehör)

Telefon: 0243-49 78 65
Telefontid måndag 07.00-14.00, onsdag och fredag 07.00-11.00
E-tjänster: Personliga medicinska behandlingshjälpmedel Hjälpmedelscentral - 1177

Proteser, skor och ortoser

Ortopedteknisk avdelning
Telefon: 023-70 52 30

Hårersättning/peruker

E-post: hjälpmedelscenter@regiondalarna.se
Telefon: 0234-49 78 72
Telefontid: måndag-fredag 08.00-16.30 (dag före röd dag 16.00)

Övriga hjälpmedel

Dalarnas Hjälpmedelscenter - kundservice
E-post: hjalpmedelscenter@regiondalarna.se

Telefon: 0243-49 78 70
Telefontid: måndag, onsdag och fredag 08.00-16.00, tisdag och torsdag 08.00-14.30

Adress: Skomakargatan 22, Borlänge

Felanmälan via formulär

Här skickar du in felanmälan till oss via formulär (extern länk)

Till toppen av sidan