Kundservice och teknisk support för hjälpmedel
Innehållet gäller DalarnaBehöver du support för ditt hjälpmedel tar du kontakt med den vårdgivare du fått hjälpmedlet från.
Kontakta i första hand den vårdgivare som förskrivit hjälpmedlet till dig om det skulle uppstå något fel. Du kan också ta kontakt med Dalarnas Hjälpmedelscenter för rådgivning och stöd (ej jour) eller skicka felanmälan till oss via formulär.
Hörapparater / hörhjälpmedel
Hörcentralen
Telefon: 010-249 21 29
Telefontid måndag-torsdag 08.00-09.30
E-tjänster: Hörcentral Borlänge
Texttelefoner
Pedagogisk hörselvård
Telefon: 010-249 03 50
E-tjänster: Pedagogisk hörselvård
Synhjälpmedel
Syncentralen
Telefon: 010-249 27 32
Telefontid måndag 08.00-09.30 och 10.00-12.00 och 13.00-14.00, onsdag 08.00-09.30 och 10.00-12.00, torsdag 08.00-09.30 och 10.00-12.00.
E-tjänster: Syncentral
CPAP/APAP
CPAP/APAP-mottagning
E-post: hjalpmedelscenter@regiondalarna.se (även för beställning av tillbehör)
Telefon: 0243-49 78 65
Telefontid måndag 07.00-14.00, onsdag och fredag 07.00-11.00
E-tjänster: Personliga medicinska behandlingshjälpmedel Hjälpmedelscentral - 1177
Proteser, skor och ortoser
Ortopedteknisk avdelning
Telefon: 023-70 52 30
Hårersättning/peruker
E-post: hjälpmedelscenter@regiondalarna.se
Telefon: 0234-49 78 72
Telefontid: måndag-fredag 08.00-16.30 (dag före röd dag 16.00)
Övriga hjälpmedel
Dalarnas Hjälpmedelscenter - kundservice
E-post: hjalpmedelscenter@regiondalarna.se
Telefon: 0243-49 78 70
Telefontid: måndag, onsdag och fredag 08.00-16.00, tisdag och torsdag 08.00-14.30
Adress: Skomakargatan 22, Borlänge
Felanmälan via formulär
Här skickar du in felanmälan till oss via formulär (extern länk)