Hur kontaktar jag habiliteringen?
Innehållet gäller DalarnaI Dalarna finns det fem mottagningar där du kan besöka habiliteringen. Din huvudmottagning är vanligtvis den som ansvarar för området där du bor Ibland kan du behöva åka till en annan mottagning inom länet eftersom habiliteringen samordnas över hela Dalarna.
Kontakta oss via 1177 – e-tjänster
Du kan kontakta oss via e-tjänster på 1177.se eller via appen 1177 genom att logga in med BankID/Freja eID. Via e-tjänster kan du göra ärenden som att skriva en egen vårdbegäran, kontakta personal eller lämna dina synpunkter på vården. Här kan du se steg för steg hur du loggar in på 1177 och ställer in dina aviseringar
Aktivera aviseringar (pdf, 1 sida)
Här beskriver vi hur du kontaktar habiliteringen via 1177.
Kontakta Habiliteringen (pdf, 1 sida)
Mottagningar i Dalarna
Här hittar du kontaktuppgifter till de olika mottagningarna inom Habiliteringen i Dalarna:
Habiliteringen i Avesta för dig som bor i Avesta och Hedemora
Habiliteringen i Borlänge för dig som bor i för Borlänge, Gagnef, Säter
Habiliteringen i Falun för dig som bor i för Falun och Leksand
Habiliteringen i Ludvika för dig som bor i för Ludvika och Smedjebacken
Habiliteringen i Mora för dig som bor i för Malung/Sälen, Mora, Orsa, Rättvik, Vansbro och Älvdalen
Kontakta oss via telefon
Du kan också nå oss via telefon på: 010-249 90 75. Våra öppettider för telefonkontakt är:
Måndag-onsdag 07:00-14:00
Torsdag-fredag 07:00-11:00
Av- och ombokning Dygnet runt
För dig som ringer i tjänsten finns möjlighet att lämna meddelande för uppringning.
Kontakta oss via e-post
habiliteringen.dalarna@regiondalarna.se
Ärenden som rör dig som patient kan vi inte svara på via e-post. Du kan heller inte boka eller avboka vårdbesök via denna e-postadress. För patientärenden rekommenderar vi att du använder 1177 e-tjänster som uppfyller de krav på säkerhet och sekretess som ställs inom hälso- och sjukvården, du kan även ringa till din mottagning på telefonnummer 010-249 90 75.