Hjälp oss att bli bättre!

Delta gärna i vår webbundersökning och berätta vad du tycker om 1177.se. Undersökningen tar några minuter att göra och svaren är anonyma.

Du hittar undersökningen här.
Det här kan du göra när du loggat in

Boka teckenspråkstolk, dövblindtolk eller skrivtolk i Örebro län

Innehållet gäller Örebro län

Du som är primäranvändare, det vill säga du som bokar teckenspråkstolk, dövblindtolk eller skrivtolk åt dig själv som privatperson kan göra det genom att logga in på 1177.se.

Boka tolk åt dig själv

För att nå beställningsportalen loggar du in och identifierar dig med din e-legitimation (till exempel BankID eller Freja eID Plus). När du är inloggad i portalen kontrollerar du att dina kontaktuppgifter är korrekta. Därefter kan du påbörja användningen av portalen och boka tolk. I portalen finns information om hur du använder den. Användarinformation finns även på teckenspråk.  

Beställningsportalen når du efter att du har loggat in på 1177.se. På din startsida på 1177.se kan du skapa en genväg till beställningsportalen så att du enkelt hittar den nästa gång du behöver göra en bokning.

1. Logga in på 1177.se, Övriga tjänster 
2. Under Övriga tjänster hittar du Tolkcentralen, Örebro.
3. Klicka på stjärnan till höger om länken Boka tolk.
4. Nu lägger sig länken på din startsida under Genvägar.
5. Klicka på Boka tolk och betäll din tolk.

Teckenspråkig film om hur du använder portalen

Filmen visar hur du loggar in och hur du använder portalen.

Boka tolk åt någon annan

Du som myndighet, vårdgivare, arbetsgivare eller som på annat sätt behöver boka eller avboka teckenspråkstolk, dövblindtolk eller skrivtolk till en eller flera primäranvändare kan i dagsläget inte använda beställningsportalen. Bokning gör du i kontakt med tolkcentralen - här hittar du kontaktuppgifter.

Till toppen av sidan