Stora Trädgårdsgatans hälsocentral


Provtagningen öppnar 0800 dagligen under sommaren!

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av- eller omboka tid

  • Beställ journalkopior

  • Boka telefontid

  • Boka tid

  • Förnya diabeteshjälpmedel

  • Förnya inkontinenshjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta oss

  • Resevaccin

  • Stöd och behandling

  • Välj hälsocentral

Telefonnummer och Öppettider

0490-860 12
Telefontid idag:
08–16:30
Öppet idag:
08:10–17
Drop-in-tid idag:
07:30–11:30 provtagning , 13–16 provtagning

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 08–16:30
Fre 08–14:30
Öppettider:
Mån-tor 08:10–17
Fre 08:10–15
Drop-in-tider:
Mån 13–16 provtagning
Mån-fre 07:30–11:30 provtagning
Tis 14–16 provtagning
Ons-tor 13–16 provtagning

ADRESS

Besöksadress
Stora Trädgårdsgatan, 39 Västervik
Län, kommun
Kalmar län, Västervik
Postadress
Stora Trädgårdsgatans
hälsocentral
Stora Trädgårdsgatan 39
593 42 Västervik
Vägbeskrivning

Parkering finns nära hälsocentralen.

Vårt utbud

Astma/KOL-mottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Blodtrycksmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Diabetesmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Demensmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Diabetesmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Distriktsläkarmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Distriktssköterskemottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Inkontinensmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Livsstilsmottagningen

På livsstilsmottagningen jobbar hälsokoordinatörer och tobaksterapeuter. Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Provtagningsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen.

Drop-in tider:
Provtagningsmottagningen är öppen för drop-in följande tider:
Mån, ons, tors: 07.30 – 11.30, 13.00-16.00
Tis: 07.30-11.30, 14.00-16.00
Fre: 07.30 -11.30

Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Psykologmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Rehabkoordinator

Rehabkoordinatorn är ett stöd för dig som är sjukskriven eller riskerar att bli det. Rehabkoordinatorn samarbetar med arbetsgivare, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och kommunen.

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Vaccinationsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Reseformulär.pdf

Hälsodeklaration TBE vaccination.pdf

Om oss

Välkommen till Stora Trädgårdsgatans hälsocentral!


Vårt mål är att se till hela dig som individ och att kunna erbjuda dig kontinuitet i form av en fast läkarkontakt. Vi har fokus på hälsa och utöver den vanliga sjukvården kan du även få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.

Information till patienter

Vid bokat besök använder du anmälningsskärmen eller gå till receptionen.

Vid vaccinationer gå alltid direkt till receptionen.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Stora Trädgårdsgatans hälsocentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

89 %

Det aktuella värdet är
89%
Mätningen genomfördes
2018-01-01 - 2018-06-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

78 %

Det aktuella värdet är
78%
Mätningen genomfördes
2018-04-01 - 2018-04-30

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information