Gamleby hälsocentral


Den 7/11 har vi stängt och hänvisar istället till Ankarsrum hälsocentral. Hjärtligt välkomna dit!

-

Öppen mottagning för influensavaccination onsdagar i november kl. 13.30 – 16.00: 8/11, 15/11, 22/11 och 29/11.

-

På grund av hög arbetsbelastning har vi inte möjlighet att erbjuda resevaccinationer under 2017. Påbörjad vaccination kan dock fullföljas. Mer information finns under vårt utbud, Vaccinationsmottagningen.

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av- eller omboka tid

  • Beställ journalkopior

  • Beställ tid för resevaccination

  • Boka telefontid

  • Boka tid

  • Förnya diabeteshjälpmedel

  • Förnya inkontinenshjälpmedel

  • Förnya recept

  • Har min remiss kommit fram?

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta oss

  • Stöd och behandling

  • Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?

  • Välj hälsocentral

Telefonnummer och Öppettider

0493-130 00
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 08–16:30
Fre 08–15
Öppettider:
Mån-tor 08–11 Provtagning
Mån-tor 08–16:30
Mån-tor 13:30–15:30 Provtagning
Fre 08–15
Fre 09:15–11 Provtagning

ADRESS

Besöksadress
Centrum, Gamleby
Län, kommun
Kalmar län, Västervik
Postadress
Gamleby hälsocentral
Centrum
594 31 Gamleby
Vägbeskrivning

Busshållplats mitt emot Hälsocentralen på andra sidan Yttertorget, buss 25. Gamleby station hållplats för tåg från Västervik samt buss 25 Överum/Edsbruk, buss 24 Loftahammar. Parkering på baksidan av hälsocentralen nedanför Åbyhöjden.

Vårt utbud

Här hittar du öppettider och telefonnummer till våra mottagningar.

Alkoholmottagningen Västervik

Hälsocentralerna i Västervik och Gamleby har tillsammans en alkoholmottagning på Stora Trädgårdsgatans hälsocentral. Du kan kontakta mottagningen via Ankarsrums hälsocentrals telefonnummer.

På mottagningen erbjuder vi också föreläsningar.

Läs mer om:

Astma/KOL-mottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Demensmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Diabetesmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Distriktsläkarmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Distriktssköterskemottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Föreläsningar

Vi erbjuder föreläsningar för de patienter, anhöriga och intresserade, som är listade hos oss. Varannan vecka ges en föreläsning om antingen sömnsvårigheter, ångest eller depression. För mer information kontakta oss. Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller.

Inkontinensmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Livsstilsmottagningen

På livsstilsmottagningen jobbar hälsokoordinatörer och tobaksterapeuter. Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Provtagningsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Psykologmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Rehabkoordinator

Rehabkoordinatorn är ett stöd för dig som är sjukskriven eller riskerar att bli det. Rehabkoordinatorn samarbetar med arbetsgivare, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och kommunen.

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Vaccinationsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Gällande resevaccination hänvisar vi till följande mottagningar:

Kalmar

  • Infektionsmottagningen, Länssjukhuset, 0480-812 51

Linköping

  • Centrumkliniken, 013-482 05 02
  • VaccinationsCentrum, 013-12 60 00

Norrköping

  • Medicinskt centrum, 011-415 20 50
  • Vaccinationstjänst i Norrköping, 011-16 20 29
  • Vaccination Lejon AB,  011-18 66 97

 

Läs mer om:

Om oss

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet.


Vi ger dig nära och trygg vård, oavsett vart i livet du befinner dig. Vi är en av länets 27 landstingsdrivna hälsocentraler. Du hittar oss i Gamleby centrum. Vi är ca 20 personer som arbetar på hälsocentralen och vi har i dagsläget ungefär 5900 listade patienter.


Hos oss arbetar specialister i allmänmedicin, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, psykolog och sekreterare för att ge dig bästa möjliga vård. Förutom läkarmottagning har vi sjuksköterskemottagning inom diabetes, astma/KOL, livsstil, vaccination och inkontinens samt psykologmottagning.


Välkommen till oss!

Verksamhetschef Anette Karlsson

Information till patienter

Vi erbjuder föreläsningar för de patienter, anhöriga och intresserade, som är listade hos oss. Varannan vecka ges en föreläsning om antingen sömnsvårigheter, ångest eller depression. Kontakta oss för mer information.

Ålder:
Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Gamleby hälsocentral.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

98 %

Det aktuella värdet är
98%
Mätningen genomfördes
2017-01-01 - 2017-06-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

86 %

Det aktuella värdet är
86%
Mätningen genomfördes
2017-08-01 - 2017-08-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

66 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

64 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
64 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

40 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
40 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

63 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
63 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

70 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
70 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

69 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information