Lättläst svenska

Tandvård

Tandvård - svenska lättläst

Innehåll - Tandvård

Visa innehåll som:
  • Så fungerar tandvården i Sverige

    Så fungerar tandvården i Sverige - svenska lättläst

    Tandvård är ofta dyrare än annan vård. Jämför vad tandvården kostar innan du väljer tandläkare eller tandhygienist.

  • Tandvård i Sverige om du kommer från ett annat land

    Tandvård om du kommer från ett annat land - svenska lättläst

    Du kan ha rätt till tandvård på samma villkor som de som har en svensk försäkring för tandvård.

  • Tandvård om du är asylsökande eller inte har tillstånd att vara i Sverige

    Tandvård om du är asylsökande eller inte har tillstånd att vara i Sverige - svenska lättläst

    Du har rätt att få tandvård som inte kan vänta om du söker asyl i Sverige . Du som är under 18 år har alltid rätt att få tandvård.

  • Så håller du tänderna rena

    Så håller du tänderna rena - svenska lättläst

    För att hålla tänderna friska behöver du borsta dem varje dag. Du behöver också göra rent mellan tänderna.

  • Undersökning av barns tänder

    Undersökning av barns tänder - svenska lättläst

    Hur ofta barn behöver undersöka sina tänder är olika. Alla barn få komma på sin första undersökning när de är tre år.

  • Att vara rädd för tandvård

    Att vara rädd för tandvård - svenska lättläst

    Det är vanligt att vara rädd för att få tandvård. Om man är mycket rädd kan det göra att man helt låter bli att komma till en undersökning eller en behandling. Det finns hjälp att få om du är rädd.

Mer innehåll på lätt svenska

Lätt svenska

Här kan du se det innehåll på 1177.se som finns på lätt svenska. Välj region högst upp på sidan för att se vad som gäller för dig.

1177 på andra språk

Här kan du se en lista med andra språk där det finns översatt material. Sidan är på engelska.

Till toppen av sidan