Vaccin mot covid-19 i Region Dalarna

Du som är 65-74 år kan boka tid för vaccination genom att logga in på 1177.se

Gruppen 75-79 år fortsätter kallas till vaccinering på sin vårdcentral.

Behöver du hjälp med bokningen, ring Region Dalarnas telefonsupport 010-249 92 88

Obs! Du kan inte ringa 1177 Vårdguiden för att boka tid.

SAMLAD INFORMATION OM COVID-19 PÅ LÄTT SVENSKA

Vaccination mot covid-19

Vaccination mot covid-19 - svenska lättläst

Covid-19 är en smittsam sjukdom. Vaccination är det effektivaste sättet att undvika att bli allvarligt sjuk eller dö av sjukdomen. Vaccination kan också hjälpa till att minska spridningen av covid-19 i samhället. Därför är det viktigt att många personer väljer att vaccinera sig.

Person som får vaccin i armen. Fotografi.
Du får vaccinet med en spruta i armen.

Det är din region som ansvarar för vaccinationen. 

Du behöver inte betala för vaccination mot covid-19.

Du bestämmer själv om du ska vaccinera dig.

Läs en längre version av den här texten.

Till toppen av sidan