Kontakta vården på nätet

Aktivera aviseringar i e-tjänsterna

Det är viktigt att du lägger in dina kontaktuppgifter och aktiverar aviseringar i e-tjänsterna på 1177.se. Du får då ett sms eller e-post när en mottagning skickar ett svar eller meddelande till dig i e-tjänsterna.

Du väljer själv om du vill ha avisering via sms eller e-post eller båda. Du gör inställningen för detta när du har loggat in i e-tjänsterna.

Så här gör du

  1. Gå in under Inställningar och fyll i eller kontrollera att ditt mobilnummer och din e-postadress stämmer. Inställningar hittar du under ditt namn när du loggat in. Om du har ett utländskt mobilnummer ska du istället använda din e-postadress.
  2. Ange att du vill ha aviseringar under rubrikerna ”Godkänn avisering och delning” för mobilnummer och e-post.

När du till exempel får ett svar eller ett meddelande från en mottagning, så kommer du att få en avisering till din mobiltelefon eller din e-postadress, eller till båda om du valt det.

Det står i aviseringen du får hur du ska göra för att läsa meddelandet på 1177.se.

Du behöver logga in på 1177 för att läsa meddelandet i inkorgen.

Västra Götaland

Välj att få din information digitalt i första hand

Du kan välja att få information från sjukvården digitalt i första hand. Då kan din mottagning skicka kallelser och meddelanden till dig direkt via 1177.se när det är möjligt. För att inte missa när du får ett meddelande är det viktigt att du godkänner avisering och delning.

Läs mer om att godkänna aviseringar och välja att få din information digitalt i första hand

Aktuella artiklar

Så loggar du in på 1177.se

För att logga in på 1177.se behöver du ha en e-legitimation, antingen BankID eller Freja+.

Det här kan du göra när du loggat in

Du kan till exempel förnya recept och boka, omboka eller avboka tider. Olika mottagningar erbjuder olika tjänster.

Support och tekniska krav för e-tjänsterna

Här kan du läsa mer tekniska krav och hur du gör om du får problem när du är inloggad på 1177.se.

Till toppen av sidan