1177 VÅRDGUIDENS E-TJÄNSTER

Chatta med vården

Innehållet gäller Västmanland

Den digitala rådgivningen är en kostnadsfri tjänst där får du svara på frågor om hur du mår och vilka besvär du har. Du får råd om egenvård och kan få chatta med en sjuksköterska i vården. Chatten har öppet varje dag mellan 8 och 21. Ring alltid 112 vid akut livshotande tillstånd.

Om tjänsten

Chatten har öppet varje dag mellan 8 och 21. Ring alltid 112 vid akut livshotande tillstånd.

  • När du börjar chatta med oss öppnas ett ärende. Om du inte besvarar en uppstartad chatt inom 30 minuter avslutas ditt ärende.
  • Tjänsten erbjuds enbart på svenska
  • Gäller ditt ärende ditt barn under ett år eller en annan än dig själv hänvisar vi till 1177 Vårdguiden på telefon.
  • Innan du startar chatten får du lämna ditt samtyckte till att vi tar del av din journal och läkemedelslista.
  • Din kontakt med den digitala rådgivningen journalförs.

Tekniska krav

  • För att använda tjänsten behöver du webbläsaren Safari för iPhone/iPad och Chrome för Android eller dator. Vi rekommenderar att du alltid använder den senaste versionen av webbläsare och operativsystem för att tjänsten ska fungera optimalt.
  • För att kunna identifiera dig behöver du ett BankID och svenskt personnummer. BankID skaffar du via din bank.
  • Tjänsten erbjuds som ett alternativ till 1177 Vårdguiden på telefon. Om du får tekniska problem som gör att du inte kan använda chatten hänvisar vi dig att ringa till 1177 istället.
Till toppen av sidan