Hörselenheten Västerås

Signalistgatan 6, Västerås

Visa på kartaVägbeskrivning

Telefonnummer
Telefontider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag07.30–10.30Boka telefontid
Tisdag07.30–10.30Boka telefontid
Onsdag07.30–10.30Boka telefontid
Torsdag07.30–10.30Boka telefontid
Fredag07.30–10.30Boka telefontid
LördagStängt
SöndagStängt
Växeltelefon

Öppettider
Måndag
08.00–16.00
lunch 12-13
Tisdag
08.00–16.00
lunch 12-13
Onsdag
08.00–16.00
lunch 12-13
Torsdag
08.00–16.00
lunch 12-13
Fredag
09.00–16.00
lunch 12-13
Lördag
Stängt
Söndag
Stängt
Drop-in-tider
Måndag
Ingen drop-in
Tisdag
08.15–11.30
13.00–15.30
Onsdag
Ingen drop-in
Torsdag
08.15–11.30
13.00–15.30
Fredag
Ingen drop-in
Lördag
Ingen drop-in
Söndag
Ingen drop-in

Besöksadress:
Signalistgatan 6, Västerås
Län, kommun:
Västmanlands län, Västerås
Postadress:
Västmanlands sjukhus, Region Västmanland, 721 89 Västerås
Webbplats:
http://www.1177.se/vastmanland/horselenheten-vasteras

Vägbeskrivning

Hitta på plats:

Huvudingång plan 1

Publicerad: 2023-12-04

Hörselenheten Västerås, Signalistgatan 6

Vi arbetar med hörselvård, hörseldiagnostik och hörselrehabilitering. Vi gör bland annat hörselmätningar på barn, balansprov (VNG) och provar ut hörapparater.


OBS! Hörapparatsservice(drop-in) Öppet tisdag 3/10 på Signalistgatan 6.



Hörapparatservice (Drop-In)

Våning 1 Hörselenhetens Väntrum


Tisdagar och torsdagar

Kl. 8:15 – 11:30 Öppet

Kl. 11:30 – 13:00 Stängt

Kl. 13:00 – 15:30 Öppet

Kl. 15:30 Stängt


Hörselenheten Västerås, Köping, Sala och Fagersta har för tillfället längre väntetider än den normala vårdgaranti som är på 90dagar. För att minska dessa långa väntetider har vi startat ett samarbete med en privat aktör i Västerås. Vi skickar remissen vidare till dem efter den ordningen du står på vår väntelista.



Vid ev. Fel/Flyttning eller när behov av hjälpmedlet upphört kontakta oss på 021-173202 eller 1177.se

Driftsform

Driftsform: Region

Vid problem med laddningsbara hörapparater från Phonak klicka här.

  • Du kan skicka in en egen vårdbegäran till oss där du beskriver dina besvär. En läkare kommer att bedöma din vårdbegäran på samma sätt som en remiss från till exempel en familjeläkare. Egen vårdbegäran innebär inte att du är garanterad att få en tid för besök.

    Egen vårdbegäran

    Du kan bara skicka en egen vårdbegäran till oss om du är en ny patient. Vi gör bara hörselprov efter en egen vårdbegäran om du tycker att din hörsel är så dålig att du är intresserad av en hörapparat.

    Om du plötsligt får dålig hörsel ska du kontakta din vårdcentral. Innan du tar kontakt med oss behöver du vända dig till din vårdcentral för att göra en öronkontroll och för att eventuell rengöring av vax. För att vi ska kunna göra ett hörselprov behöver hörselgångarna vara ordentligt rengjorda.

    Du kan logga in och skicka din vårdbegäran via våra e-tjänster. Du kan också fylla i blanketten och skicka den med post till oss.

  •  

    • Är telefonen kompatibel med hörapparaten?​
    • Oftast är det något med kopplingen till telefonen.​
    • Kontrollera att Bluetooth är påslagen.​
    • Ta bort hörapparaterna och koppla upp dem på nytt.​
    • Starta om telefonen.​
    • Byt batterier i hörapparaten.​
    • Uppdatering av appen krävs.

      Här nedan hittar du direktlänkar till din hörapparats leverantör och deras information kring appar.
      Widex
      Resound
      Phonak
      Sivantos

Remisskrav

Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligen av din familjeläkare. På Vårdguiden 1177.se kan man skriva en privat egenvårdsremiss.

Till toppen av sidan