Dag | Öppettider | Kommentarer |
---|---|---|
Måndag | 07.30–10.30 | Boka telefontid |
Tisdag | 07.30–10.30 | Boka telefontid |
Onsdag | 07.30–10.30 | Boka telefontid |
Torsdag | 07.30–10.30 | Boka telefontid |
Fredag | 07.30–10.30 | Boka telefontid |
Lördag | Stängt | |
Söndag | Stängt |
Dag | Öppettider | Kommentarer |
---|---|---|
Måndag | 07.30–15.30 | lunch 12-13 |
Tisdag | 07.30–15.30 | lunch 12-13 |
Onsdag | 07.30–15.30 | lunch 12-13 |
Torsdag | 07.30–15.30 | lunch 12-13 |
Fredag | 07.30–14.30 | lunch 12-13 |
Lördag | Stängt | |
Söndag | Stängt |
- Besöksadress:
- Signalistgatan 6, Västerås
- Län, kommun:
- Västmanlands län, Västerås
- Postadress:
- Västmanlands sjukhus, Region Västmanland, 721 89 Västerås
- Webbplats:
- http://www.1177.se/vastmanland/horselenheten-vasteras
Vägbeskrivning
Hitta hit:
Parkeringsplatser finns i anslutning till enheten
Buss 25 hållplats Hässlögatan
Buss 22 hållplats Hässlögatan
Buss 3 hållplats Flygplatsen
Flexlinjen 020-212121 https://regionvastmanland.se/serviceresor/flexlinjen/
Hitta på plats:
Huvudingång plan 1
På grund av ombyggnationer kan det vara svårare att hitta parkeringsplatser. Kom gärna 30-40 minuter före din bokade tid för att parkera och hitta till din mottagning. Om möjligt, välj ett annat färdsätt än bil eller få skjuts av en anhörig. Tack för ditt tålamod!
Från och med den 2 april och tillsvidare stänger hörapparatservice (dropin) tillfälligt!
Då vi har upplevt ett mycket högt patienttryck med långa väntetider som följd tvingas vi nu göra denna förändring. Det kommer finnas möjlighet att lämna in sin trasiga hörapparat i en brevlåda i entrén/väntrum på respektive ställe. Detta gäller i Västerås och i Sala.
Driftsform: Region
Vid problem med laddningsbara hörapparater från Phonak klicka här.
Du kan skicka in en egen vårdbegäran till oss där du beskriver dina besvär. En läkare kommer att bedöma din vårdbegäran på samma sätt som en remiss från till exempel en familjeläkare. Egen vårdbegäran innebär inte att du är garanterad att få en tid för besök.
Du kan bara skicka en egen vårdbegäran till oss om du är en ny patient. Vi gör bara hörselprov efter en egen vårdbegäran om du tycker att din hörsel är så dålig att du är intresserad av en hörapparat.
Om du plötsligt får dålig hörsel ska du kontakta din vårdcentral. Innan du tar kontakt med oss behöver du vända dig till din vårdcentral för att göra en öronkontroll och för att eventuell rengöring av vax. För att vi ska kunna göra ett hörselprov behöver hörselgångarna vara ordentligt rengjorda.
Du kan logga in och skicka din vårdbegäran via våra e-tjänster. Du kan också fylla i blanketten och skicka den med post till oss.
- Är telefonen kompatibel med hörapparaten?
- Oftast är det något med kopplingen till telefonen.
- Kontrollera att Bluetooth är påslagen.
- Ta bort hörapparaterna och koppla upp dem på nytt.
- Starta om telefonen.
- Byt batterier i hörapparaten.
- Uppdatering av appen krävs.
Här nedan hittar du direktlänkar till din hörapparats leverantör och deras information kring appar.
Widex
Resound
Phonak
Sivantos
Remisskrav
Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligen av din familjeläkare. På Vårdguiden 1177.se kan man skriva en privat egenvårdsremiss.
Test praktisk info
Här kan du meddela oss på 1177.se om sidans kontaktuppgifter eller text behöver ändras. För frågor om din vård, kontakta din mottagning via e-tjänster eller telefon.
Rapportera fel och andra vanliga frågor
Vill du kontakta 1177.se om något annat? Vänligen besök 1177 kontaktsida.