Säkrare att lämna synpunkter eller klagomål via 1177 e-tjänster
Du som har varit i kontakt med vården kan lämna synpunkter eller klagomål genom att logga in via 1177 e-tjänster. Alla som har en e-legitimation kan enkelt och säkert skapa ett ärende i formuläret som du väljer när du har loggat in.

Du kan lämna dina synpunkter och klagomål direkt till den mottagning du besökt eller till vården med stöd av patientnämnden.
Använd tjänsten för synpunkter och klagomål - inte andra ärenden
OBS! Du ska inte använda denna tjänst för att beställa recept, fråga om behandling eller annat som rör personlig vård. Kontakta då istället respektive verksamhet via telefon eller e-tjänsterna.
Så här gör du:
- Logga in i 1177 e-tjänster
- Välj "Synpunkter och klagomål"
- Välj mottagning eller patientnämnd
- Fyll sedan i formuläret.
Lämna dina synpunkter via e-tjänst, brev eller telefon
Om du inte har en e-legitimation så kan du skriva ett brev eller ringa till den mottagning det berör. Om det gäller Patientnämnden så skickar du brevet till följande adress: Patientnämnden, Regionens hus, 871 85 Härnösand
Skicka inte e-post eftersom det inte är ett säkert alternativ.
Om du föredrar att vara anonym så ska du göra ditt ärende via telefon eller brev. När du loggar in med e-legitimation är du inte anonym.
Mer information finns på sidan "Om du inte är nöjd med vården"