Vården i Östergötland

Digitala brev i Region Östergötland

Innehållet gäller Östergötland

Allt fler verksamheter inom Region Östergötland skickar brev till patientens digitala brevlåda.

Region Östergötland skickar brev som kallelser, svarsbrev och remissbekräftelser till patientens digitala brevlåda.

Även fakturor går nu digitalt från regionen men bara till dig som har den digitala brevlådan Kivra.

Fyra digitala brevlådor 

Idag finns det fyra olika digitala brevlådor. Du väljer själv vilken du vill använda. 

  • Min myndighetspost
  • E-boks
  • Kivra
  • Digimail

Hur skaffar jag en digital brevlåda? 

Du besöker Myndigheten för digital förvaltning, DIGG. Där finns information om de olika brevlådorna och hur du gör för att skaffa dig en. 

Hur vet jag att jag har ett nytt brev?  

Du får en avisering till din mejladress när du har ett nytt brev i den digitala brevlådan. Har du appen får du en notis eller ett sms som säger ”Du har fått ett brev ifrån Region Östergötland”. I din digitala brevlåda kan du ändra inställningar för att aktivera notiser och sms.

Till toppen av sidan