Så gör du för att boka, omboka eller avboka en tid
Genom att logga in på 1177.se kan du göra dina vårdärenden. Vad du kan göra varierar mellan olika mottagningar. Du kan till exempel boka, omboka eller avboka en tid. Du kan också se dina bokade tider samlade i en lista.
Hos många mottagningar har du möjlighet att boka, avboka eller omboka en tid genom att logga in på 1177.se. Olika mottagningar har olika alternativ för bokning. En del mottagningar erbjuder till exempel bara möjligheten att avboka en tid.
Gör så här för att boka tid, ändra tid eller avboka tid
Det finns två olika sätt att hitta och boka tid på en mottagning på:
Hitta mottagningen först och logga in sedan:
- Börja med att söka upp mottagningen på 1177.se.
- Välj mottagningen i listan.
- Under rubriken E-tjänster ser du vilka e-tjänster som mottagningen erbjuder. Klicka på texten för det du vill göra för att logga in. Det kan till exempel vara boka tid direkt, avboka en tid direkt eller omboka tid direkt
- När du har loggat in kommer du direkt till den e-tjänst som du valde på mottagningens informationssida.
Logga in först och hitta mottagningen sedan
- Logga in på 1177.se
- Under Rubriken Mottagningar väljer du hitta och lägg till.
- Sök upp den mottagning du vill lägga till
- Välj lägg till mottagning.
Se dina bokade tider
Du kan se dina bokade tider hos flera mottagningar, samlade på en sida när du har loggat in.
För att se tiderna ska du klicka på rubriken Bokade tider. Dina bokningar kommer därefter upp i en lista. Om du har bokningar från flera mottagningar, kommer de att samlas i samma lista.
En del mottagningar kan inte visa bokade tider. Det skiljer sig åt mellan landstingen och regionerna vad som kan visas.