Kirurgavdelning 2 Västervik
Telefonnummer och Öppettider
0490-861 42- Telefontid idag:
- 10:30–21
- Öppet idag:
- Dygnet runt
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-sön 10:30–21 - Öppettider:
-
Mån-sön Dygnet runt - Växeltelefon:
- 0490-860 00
ADRESS
- Besöksadress
- Östra kyrkogatan 48, Västervik
- Län, kommun
- Kalmar län, Västervik
- Postadress
-
Västerviks sjukhus
Kirurgavdelning 2
593 81 Västervik
- Vägbeskrivning
-
Kirurgavdelning 2 finns på Västerviks sjukhus, hus 11, plan 7. Lättast kommer du till oss genom att gå in via huvudentrén.
Om oss
Till oss kommer du som behöver kirurgisk vård för behandling och operation. Vi är specialiserade på allmänkirurgi framförallt mag-tarmkirurgi.
Även du som har en öron-, näs- eller halssjukdom vårdas inneliggande hos oss.
Information till patienter
- Ålder:
- Vi tar emot patienter som är 18 år eller äldre.
Information till besökare
- Besökstider för anhöriga:
-
- Mån-sön 15–19
- Besöksregler:
- Vi har blomförbud av hänsyn till allergiker. Mobiltelefon ska vara satt på tyst läge.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Landsting/Region.
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Kirurgavdelning 2 Västervik.
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet i vården för patienter som varit inlagda på sjukhus
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 87 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap hos patienter som varit inlagd på sjukhus
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 85 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patienter som varit inlagd på sjukhus
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 86 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som varit inlagda på sjukhus
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 90 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som varit inlagd på sjukhus
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 87 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som varit inlagd på sjukhus
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 91 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som varit inlagd på sjukhus
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 94 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting