Capio Husläkarna Vallda, Vallda


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Beställ tid eller av/omboka en tid om du är i behov av tolk vid besöket

  • Vill du ha råd eller hjälp att välja vilken tid du ska boka

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta mig

  • Rådgivning

  • Svar på röntgen och provtagning

  • Vaccination inför utlandsresor

  • Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?

  • Välj vårdcentral

Telefonnummer och Öppettider

0300-252 00
Telefontid idag:
07:45–14:30
Öppet idag:
07:45–15
Drop-in-tid idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån 07:45–16:30
Tis 07:45–14:30
Ons-tor 07:45–16:30
Fre 07:45–12
Öppettider:
Mån 07:45–19
Tis 07:45–15
Ons 07:45–17
Tor 07:45–19
Fre 07:45–12
Drop-in-tider:
Mån 07:45–11
Ons 07:45–11
Fre 07:45–11
Växeltelefon:
0300-252 00

ADRESS

Besöksadress
Valldavägen 29 A
Län, kommun
Hallands län, Kungsbacka
Postadress
Capio Husläkarna Vallda
Valldavägen 29 A
43490 Vallda
Vägbeskrivning

Från Kungsbacka: Kör mot Särö/Vallda, väg 158. Kör cirka 5 km och i den första rondellen sväng vänster mot Vallda. I andra rondellen kör rakt fram. Cirka 200 meter från rondellen svänger man vänster, stor röd byggnad. Framme!

Om oss

Vänd dig till oss vid akuta besvär och för planerade besök hos specialistläkare, drop-in månd, onsd och fred förmiddag. Ring våra sjuksköterskor för råd och tidsbeställning. Du kan även beställa tid och boka recept via 1177.se, se länk nedan. Vi har specialistsköterskor inom astma/KOL-, och tobaksavvänjning, blodtryck, hjärtsvikt, diabetes, inkontinens samt resevaccin. På laboratoriet kan du ta prover i samband med besök eller om du har remiss från annan vårdgivare, vi har lab-drop-in månd-torsd fram till 1 timme för stängning. Dessutom finns dietist, arbetsterapeut, sjukgymnast, kognitiv samtalsterapeut, stressmott, psykiatriker samt rehabcoach. Vår distrikts-sköterskemott erbjuder drop-in mott, vi har även tidsbeställd mott. På vår BVC har vi tidsbokad mott. Vi erbjuder hembesök vid inskrivning av nyfödda. Vi har föräldragrupper för nyfödda samt riktad föräldragrupp för adoptivfamiljer samt spädbarnsmassage för våra listade barn

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Privat.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Capio Husläkarna Vallda, Vallda.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

26 %

Det aktuella värdet är
26%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

95 %

Det aktuella värdet är
95%
Mätningen genomfördes
2018-10-01 - 2018-10-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

87 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

87 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

93 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
93 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

91 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

91 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information