Boka tid för vaccination i Västernorrland

Tidbokningen är öppen för följande grupper:
Du som är 18 år och äldre och tillhör en riskgrupp.
Du som är 60 år och äldre.
OBS! Just nu har vi begränsad tillgång på tider att boka för dos 1.
Boka tid på vaccinationsenhet i Västernorrland

SAMLAD INFORMATION OM COVID-19 PÅ LÄTT SVENSKA

Vaccination mot covid-19

Vaccination mot covid-19 - svenska lättläst

Covid-19 är en smittsam sjukdom. Vaccination är det effektivaste sättet att undvika att bli allvarligt sjuk eller dö av sjukdomen. Vaccination kan också hjälpa till att minska spridningen av covid-19 i samhället. Därför är det viktigt att många personer väljer att vaccinera sig.

Person som får vaccin i armen. Fotografi.
Du får vaccinet med en spruta i armen.

Det är din region som ansvarar för vaccinationen. 

Du behöver inte betala för vaccination mot covid-19.

Du bestämmer själv om du ska vaccinera dig.

Läs en längre version av den här texten.

Till toppen av sidan