Digitalt vårdmöte i Region Västmanland

Digitalt vårdmöte via appen Min Hälsa

Innehållet gäller Västmanland

Vilka vårdmöten som kan erbjudas digitalt bedömer mottagningen eller vårdcentralen.

Så ansluter du till ett digitalt vårdmöte via Min Hälsa

Du behöver

  • Mobil eller surfplatta med internetuppkoppling.
  • Appen Min Hälsa installerad.
  • Mobilt BankID eller Freja+ för att logga in och identifiera dig i appen Min Hälsa. 
  • Hörlurar med mikrofon (för bästa ljudkvalitet) och fungerande kamera.

Så ansluter du

  1. Ladda ner och installera appen ”Min Hälsa”.
  2. Öppna appen och välj Region Västmanland.
  3. Logga in med mobilt BankID eller Freja+.
  4. Klicka på din bokade tid, du hamnar i ett digitalt väntrum tills vårdpersonalen startar mötet. Du kan ansluta 20 minuter före. 

Bra att veta inför ditt digitala vårdmöte

  • Anslut dig till ett trådlöst nätverk om du har möjlighet.
  • Använd hörlurar. Då blir ljudet bättre och inga
    utomstående kan höra samtalet.
  • Ta ditt samtal i en tyst och ljus miljö så att ni hör och ser varandra bra. 
  • Tänk på att hålla enheten stadigt om du samtalar via din mobil eller surfplatta. Bildkvaliteten blir sämre om du går omkring.
  • Om det digitala vårdmötet inte kan genomföras ringer vårdpersonalen upp dig.
  • Det är alltid bra att förbereda sig inför ett besök i vården oavsett om det är ett fysiskt eller digitalt möte. Läs mer här om hur du kan förbereda dig.

Hjälp om du har tekniska problem

  • Har du frågor om ditt vårdbesök kontaktar du din mottagning/vårdcentral.
  • Om du inte kan ladda ner appen kontaktar du din mobiloperatör.
  • Om du inte har ett Mobilt BankID kontaktar du din bank.
Till toppen av sidan