Ängsgårdens vårdcentral, Surahammar


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av-/omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa tid

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

  • Tobak - stöd att sluta, intresseanmälan

  • Lämna synpunkter på vården

Telefonnummer och Öppettider

0220-397 00
Telefontid idag:
08–16
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–16
Öppettider:
Mån-fre 08–17

ADRESS

Besöksadress
Österängsvägen 3, Surahammar
Län, kommun
Västmanlands län, Surahammar
Postadress
Box 60
735 22 Surahammar

Vårt utbud

Information om vårdcentralen

Nedanstående information kommer från Vårdvalsenheten och är framtagen i syfte att ge medborgarna ett bra underlag för val av vårdcentral. Samtliga vårdcentraler i Västmanland har likvärdig information på sina sidor. Informationen ses över och uppdateras två gånger per år.

På Ängsgårdens vårdcentral fanns, 1 oktober 2018, 8 491 st personer listade. Genomsnittet i Region Västmanland är 8 000 listade/vårdcentral.

Där finns 3,82 heltidstjänster bemannade av distriktssköterskor samt 3,4 heltidstjänster bemannade av familjeläkare (specialister i allmänmedicin). Därutöver finns 4 st läkare knutna till vårdcentralen som är under utbildning för att bli specialister i allmänmedicin, sk ST-läkare.

På vårdcentralen finns även BVC-sköterska, barnmorska, Mödra- och barnhälsovårdspsykolog, kurator, beteendevetare, arbetsterapeut, dietist och fysioterapeut. Det finns också specialistutbildade sjuksköterskor inom astma/KOL, diabetes, inkontinens och demens. 

Vårdcentralen kan erbjuda: 

  • Vaccinationsmottagning
  • Livsstilsmottagning 
  • Rökavväjning
  • Artrosskola
  • Sömnskola
  • Grupputbildning diabetes
  • Multimodala team
  • Hälsocenter

Det finns gratis parkeringsplatser i direkt anslutning till vårdcentralen samt i närheten.

Verksamhetschef är Lotta Ringström

Om oss

Vi är en verksamhet i Praktikertjänst AB som ingår i vårdval Västmanland. Vår målsättning är att erbjuda dig och din familj lättillgänglig hälso- och sjukvård med hög kvalitet. Vi arbetar för att du ska känna trygghet, säkerhet och kontinuitet i ditt möte med oss.


Hos oss finns familjeläkarmottagning med familjeläkare och distriktssköterskor, barnhälsovård, barnmorskemottagning, distriktsarbetsterapeut, dietist och ungdomsmottagning. Vi samarbetar med sjukgymnasterna som finns i samma hus.

Drop in för blodprovstagning Må - Tor 8.00 - 11.00

Drop in Vaccinationsmottagning Må 15.00 - 16.30

Information till patienter

För att förhindra smittspridning av motståndskraftiga bakterier vill vi att du meddelar oss om du fått sjukvårdande behandling utanför Sverige de senaste sex månaderna.

Tänk på att rökning kan utgöra ett problem för andra. Därför är det bra om du inte röker i direkt anslutning till ditt besök

Information till besökare

Besöksregler:
Tänk på våra allergiker. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Privat.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Ängsgårdens vårdcentral, Surahammar.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

73 %

Det aktuella värdet är
73%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

96 %

Det aktuella värdet är
96%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-07-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

65 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
65 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

61 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
61 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

65 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
65 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

66 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
66 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

68 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
68 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information