Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna

Varför visas fel förnamn när jag har loggat in?

Fråga

Varför visas fel förnamn när jag är inloggad?

Svar

Uppgifterna om ditt namn kommer från Skatteverket. Om du inte har något registrerat tilltalsnamn kommer ditt första förnamn att visas. Ta kontakt med Skatteverket om du vill registrera tilltalsnamn eller ändra något annat som inte stämmer. När ändringen har gjorts kan det ta någon vecka innan det slår igenom på 1177.

Mer på 1177.se

Att logga in på 1177

För att logga in på 1177 behöver du ha ett svenskt personnummer och en e-legitimation. Du kan använda BankID eller Freja+.

Support och tekniska krav för e-tjänsterna

Här kan du läsa mer tekniska krav och hur du gör om du får problem när du är inloggad på 1177.se.

Det här kan du göra när du loggat in

Du kan till exempel förnya recept och boka, omboka eller avboka tider. Olika mottagningar erbjuder olika tjänster.

Till toppen av sidan