Medicinavdelning 17 Kalmar


Telefonnummer och Öppettider

0480-811 95
Telefontid idag:
07–20
Öppet idag:
Dygnet runt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-sön 07–20
Öppettider:
Mån-sön Dygnet runt
Växeltelefon:
0480-810 00

ADRESS

Besöksadress
Lasarettsvägen 1, Kalmar
Län, kommun
Kalmar län, Kalmar
Postadress
Länssjukhuset i Kalmar
Medicinavdelning 17
391 85 Kalmar
Vägbeskrivning

Medicinavdelning 17 finns på Länssjukhuset i Kalmar, hus 48, plan 8. Lättast kommer du till oss genom att gå in via huvudentrén och följa skyltarna mot hus 48.

Om oss

Här utförs utredning och behandling av dig med lung-, hematologisk-, magtarm- samt neurologisk sjukdom.

Information till patienter

Ålder:
Vi tar emot patienter som är 18 år eller äldre.

Information till besökare

Besöksregler:

Fria besökstider, men kom gärna under eftermiddagen.

På grund av allergirisk ber vi er att inte ta med blommor.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Medicinavdelning 17 Kalmar.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården för patienter som varit inlagda på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

79 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
79 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

79 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
79 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som varit inlagda på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information