Vårdcentralen Nyhem, Halmstad


Mindfulness är flyttat till onsdagar kl 16.30 från och med den 6 december.

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Beställ tid eller av/omboka en tid om du är i behov av tolk vid besöket

  • Vill du ha råd eller hjälp att välja vilken tid du ska boka

  • Begär intyg

  • Beställ tid för resevaccination

  • Beställa journalkopior

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta mig

  • Meddelande till mottagningen

  • Rådgivning

  • Svar på röntgen och provtagning

  • Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?

  • Välj vårdcentral

Telefonnummer och Öppettider

035-13 45 04
Telefontid idag:
07:30–16:45
Öppet idag:
07:30–17 Receptionen, 08–17 Mottagningen

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07:30–16:45
Öppettider:
Mån-fre 07:30–17 Receptionen
Mån-fre 08–17 Mottagningen
Växeltelefon:
035-13 10 00

ADRESS

Besöksadress
Långgatan 32, Halmstad
Län, kommun
Hallands län, Halmstad
Postadress
Nyhems Vårdcentral
Långgatan 32
302 49 Halmstad
Vägbeskrivning

Nyhems vårdcentral finns mittemot Högskolan i Halmstad.

Om oss

Nyhems vårdcentral ligger centralt mitt emot Högskolan med bra parkeringsmöjligheter.Utöver specialistläkare i allmänmedicin och äldrevård finns distriktssköterskemottagning, vaccinationsmottagning, sjukgymnastik, arbetsterapi, psykolog, kurator, rehabteam, sprututbytesverksamhet samt barnavårdscentral. Vi erbjuder också den säkra webbtjänsten 1177s e-tjänster (tidigare Mina Vårdkontakter). Skaffa konto kostnadsfritt så att du kan förnya recept, av- omboka ditt besök, förnya hjälpmedel, beställa tid för resevaccination, ställa frågor och mycket mer. Nyhems vårdcentral har dessutom en drop-in mottagning för våra listade patienter mellan kl. 09.30-16.00 varje dag där du får träffa en av våra distriktssköterskor som hjälper dig med ditt behov av vård.

Information till besökare

Besöksregler:
Tidsbokning

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Nyhem, Halmstad.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

98 %

Det aktuella värdet är
98%
Mätningen genomfördes
2017-07-01 - 2017-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

84 %

Det aktuella värdet är
84%
Mätningen genomfördes
2017-10-01 - 2017-10-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

72 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
72 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

73 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
73 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information