Vårdförbundets konflikt.Det här meddelandet avser Västmanland

Region Västmanland arbetar för att konflikten inte ska påverka dig som patient. Du som har ett inbokat vårdbesök, tandvårdsbesök eller planerad operation ska utgå från att det blir av. Om din vård påverkas av konflikten kontaktas du av hälso- och sjukvården.

Läs om hur Region Västmanland berörs av Vårdförbundets konflikt

Telefonnummer
Telefontider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag08.30–12.00
Måndag13.00–15.00
Tisdag08.30–12.00
Tisdag13.00–15.00
Onsdag08.30–12.00
Onsdag13.00–15.00
Torsdag08.30–12.00
Torsdag13.00–15.00
Fredag08.30–12.00
Fredag13.00–15.00
LördagStängt
SöndagStängt
Bildtelefon
  • tolk@tolk.sip.nu
Texttelefon
Växeltelefon

Postadress:
Tolkcentralen, Lasarettsboulevarden 33 B, 291 33 Kristianstad
Webbplats:
http://vard.skane.se/habilitering-och-hjalpmedel/stod-och-behandling/bestalla-tolk/

Hus Lasarettsboulevarden 33 B

Vi på Tolkcentralen förmedlar tolkservice till de som är bosatt i Skåne och som har nedsatt hörsel, är döv eller har en kombinerad syn- och hörselnedsättning eller dövblindhet. Du beställer tolk till situationer då du behöver kommunicera med personer med nedsatt hörsel, är döv eller har en kombinerad syn- och hörselnedsättningen eller dövblindhet. Tolkservice för dessa tolkanvändare är kostnadsfri inom vården.


Om du behöver tolk på grund av akut sjukdom eller olycksfall, ring SOS Alarm: 040-676 90 78. Telefonnumret fungerar med telefon och texttelefon.

Driftsform: Region

Vi tolkar de samtal du har till vardags så kallad vardagstolkning. Det innebär att vi tolkar inom olika situationer i vardagslivet då du behöver kommunicera med andra, till exempel:

  • hälso- och sjukvårdskontakter
  • arbetsplatsrelaterade uppdrag
  • begravningar, dop och bröllop
  • fritidsaktiviteter

Till toppen av sidan